گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

توماس جفرسن: اگر دولتها از مردم بترسند دمکراسی است و اگر مردم از دولتها بترسند دیکتاتوری است.
گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

توماس جفرسن: اگر دولتها از مردم بترسند دمکراسی است و اگر مردم از دولتها بترسند دیکتاتوری است.

سوء مدیریت و وجود مافیا در اقتصاد اسلامی ایران!

سوء مدیریت و وجود مافیا در اقتصاد اسلامی ایران!

عضو هیئت رئیسه مجلس: مشکل بازار کشور(اقتصاد اسلامی ایران) سوء مدیریت و وجود مافیا در آن است!

20-Mar-21

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه مشکل بازار کشور سوء مدیریت و ایجاد و وجود مافیا در آن است، گفت: اگر آقایان مسؤول جلوی فعالیت اقتصادی برخی از بستگان‌شان را بگیرند مشکل کشور تا حدودی حل می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی عضو هیأت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ با اشاره به وضعیت بازار و معیشت مردم اظهار داشت: آقایان چنان از وزارت بازرگانی صحبت می‌کنند که کسی نداند فکر می‌کند خدایی ناکرده تعمداً مجلس با تشکیل این وزارتخانه موافقت نمی‌کند.

وی افزود: تشکیل وزارت بازرگانی یعنی ایجاد رانت و اکنون همه می‌دانند که مافیای روغن پالم در کشور چه شخصی است و چه نسبتی با فلان مسئول ارشد اجرایی دارد. بنابراین می‌خواهند با ایجاد وزارت بازرگانی چند مافیای دیگر نیز برای واردات ایجاد کنند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شاکله ادغام وزارت بازرگانی و صنعت و معدن را تصمیم‌گیری در خصوص واردات و صادرات عنوان و خاطرنشان کرد:‌ مردم می‌دانند با اضافه شدن وزارت بازرگانی مشکلات‌شان دوچندان می‌شود چرا که نخست باید هزینه سنگینی برای ایجاد یک وزارتخانه مصرف شود و تحریم‌ها نیز ما را خودکفا کرده و اکنون می‌خواهند دومرتبه بازار واردات را داغ کنند.

موسوی‌لارگانی با بیان اینکه مشکل بازار کشور سوء مدیریت و ایجاد مافیا در آن است، گفت: اگر آقایان مسؤول جلوی فعالیت اقتصادی برخی از بستگان‌شان را بگیرند مشکل کشور تا حدودی حل می‌شود به عنوان مثال در مورد واردات میوه موز به فلان فامیل‌شان بگوید آقا شما دیگر صادرات و وارداتی صورت ندهید.

وی با اشاره به اظهارات محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور که چندی پیش گفته بود ارز را خود دولت گران کرد،‌گفت: آقای واعظی و اعضای هیأت دولت آیا می‌دانید با گران کردن ارز عده‌ای را از هستی ساقط و غنی‌ را غنی‌تر و فقیر را فقیرتر کردید.

عضو هیأت رئیسه مجلس با یادآوری این جمله حسن روحانی در رقابت‌های یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر اینکه با چه جرأتی دست بر جیب مردم می‌کنید و سرمایه مردم را به نصف رسانده‌اید، گفت:‌ مردم شب می‌خوابند و صبح بلند می‌شوند می‌بینند هیچ چیز ندارند و وزیر اقتصاد امور اقتصادی دولت یعنی آقای دژپسند با وقاحت تمام می‌گوید: ما کسری بودجه را از بازار سرمایه و اوراق مشارکت تأمین کردیم شما که می‌گفتید نباید دست در جیب مردم کرد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

انتقاد از عدم رغبت دولت به مصوبات مجلس

۰۷:۴۲ ۱۳۹۹-۱۲-۳۰

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شدپیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

Bottom of Form

رضاشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴

تا زمانی که سیاست های مارکسیست پوپولیستی سر لوحه کار باشد و بخواهند به جای اصلاح ساختارها با یارانه،ارز چند نرخی و بگیر و ببندهای تعزیراتی امور را تحت کنترل دراورند ،در بر همین پاشنه می چرخد و شعار مقام رهبری هم محقق نخواهد شد چرا که لازمه تحقق این شعار اقتصاد ازاد به دور از رانت و فساد است که ابدا نمی تواند دولتی باشد

پاسخ

۰ 

ناشناسشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷

حالاکی وکی قراره مقابله کنه؟!

پاسخ

۳ 

ناشناسشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲

ممنون از اطلاع رسانیتون !!!

پاسخ

۳ 

ناشناسشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹

آقای نماینده اینوکه بفال سرکوچه ماهم میدونه .مهم برخوردبامافیاست که همه فعلا شعارشومیدن لیکن خودشون بامافیاهم کاسه هستن.

 

درخواست ملتمسانه ظریف از آمریکایی‌ها

درخواست ملتمسانه ظریف از آمریکایی‌ها

 

باز هم ظریف اهداف انتخاباتی را از دریچه منافع ملی دنبال می‌کند؟

‏16‏/03‏/2021

واقعیت این است که جو بایدن تاکنون ذره‌ای از سیاست‌های فشارحداکثری ترامپ کوتاه نیامده و با اینکه در ایام انتخابات برخی سیاست‌های ترامپ را شماتت کرده اما در عمل رفتار ایالات متحده را اصلاح نکرده و در صدد جبران برنیامده است.

گروه سیاسی-رجانیوزحرف آمریکایی‌ها شفاف و یک صداست. به صراحت از تمدید محدودیت‌های برجامی همراه با پیوست برجام موشکی و منطقه‌ای صحبت می‌کنند بدون اینکه یک بار از لغو تحریم‌ها و حتی اصلاح مسیر گذشته خود و نقض برجام حرفی به میان آورند. با این تصویر واضح از سیاست خارجی ایالات متحده در قبال ایران اما دولتمردان با خیالات و آرزوهای انتزاعی خود درگیر هستند

به گزارش رجانیوز: محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با اندیشکده«مرکز سیاست‌ اروپا» با تاکید بر لزوم بازگشت کامل ایالات متحده به تعهداتش ذیل برجام گفت: «ما آمادگی داریم تا پس از بازگشت ایالات متحده به اجرای برجام، فورا به اجرای کامل برجام بازگردیم. به همین سادگی. » 

ظریف به شرایط ایران نیز گریزی زده و از آمریکایی‌ها خواسته است تا وضعیت کشور کاملا انتخاباتی نشده است دست به اقدام بزنند«ما در اینجا با محدودیت زمانی مواجهیم و زمانی که انتخابات در کشور برگزار شود، این دولت قادر به انجام هیچ کار جدی نیست و تقریباً شش ماه یک دوره انتظار خواهیم داشت.» رئیس دستگاه دیپلماسی ابراز داشت«از این رو، توصیه می‌شود که ایالات متحده سریع دست به اقدام بزند و این حرکت سریع مستلزم آن است که آنها اقدامات لازم را انجام دهند

ظریف سابقه طولانی در جناحی کردن مسائل مربوط به منافع ملی دارد. برخی کارشناسان همین صحبت‌ها را به عنوان پالس ظریف به دولت آمریکا برای حمایت از غرب‌گرایان در انتخابات پیش رو می‌دانند. چرا که ظریف پیش‌تر و در دیدار با البرادعی و همچنین آمریکایی‌ها عدم تمایل آمریکا به جناح اصلاح طلب و دولت را باعث ریزش رای غرب‌گرایان داخلی معرفی کرده بود که در ادامه آن را مرور خواهیم کرد. 

اما مهمتر از این مسائل شاید خوش‌بینی ظریف باشد که هنوز تصور می‌کند که آمریکا گذشته خود را اصلاح خواهد کرد. این رویکرد خوشبینانه بدون توجه به واقعیات عرصه سیاست خارجی و با وجود مواضع شفاف دولت بایدن بیان می‌شود.

واقعیت این است که جو بایدن تاکنون ذره‌ای از سیاست‌های فشارحداکثری ترامپ کوتاه نیامده و با اینکه در ایام انتخابات برخی سیاست‌های ترامپ را شماتت کرده اما در عمل رفتار ایالات متحده را اصلاح نکرده و در صدد جبران برنیامده است. چند روز قبل دولت بایدن در پاسخ به نامه کنگره آمریکا برای افزایش فشارها به ایران تصریح کرد که فشارها تا تحمیل برجام‌های بعدی ادامه خواهد داشت و در این مسیر با دموکرات‌ها و جمهوری خواهان کنگره همراه است. حتی در آخرین مورد وزیر خارجه آمریکا به شرط‌گذاری برای ایران این بار به خاطر منابع ارزی بلوکه‌ کشورمان در کره پرداخت. «آنتونی بلینکن» با اشاره به موضوع اموال بلوکه‌ ایران در کره‌جنوبی مدعی شد تا زمانی که ایران به توافق هسته‌ای بازنگردد، این پول‌ها آزاد نمی‌شود. 

با این وجود روزنامه آرمان در تحلیل این صحبت‌های ظریف هم در مطلبی با عنوان «کاش غربی‌ها پیام ظریف را دریافت کنند» نوشته است: «دکتر ظریف دارد با زبان دیپلماتیک این وضعیت قرمز را ترسیم می‌کند و به صراحت اعلام می‌کند اگر با ما مذاکره نکنید و طرف مذاکره شما پشت میز ما نباشید، با گروه بعدی قطع یقین زبان مشترک ندارید، نمی‌توانید مذاکره را پیش ببرید و آینده برجام که با آینده منطقه گره خورده، دچار وضعیت مبهمی خواهد شد. همه آرزو می‌کنیم که پیام دکتر ظریف را غربی‌ها دریافت کنند


رنج‌نامه‌ی حقارت‌زده مشاور ظریف خطاب به جوبایدن!

لحظه‌شماری می‌کردیم که پیروز شوید؛ فکر می‌کردیم ترامپ یک استثنا در آمریکاست!/ چرا سیاست زورگویانه ترامپ را ادامه می‌دهید!؟

نه تلاش ظریف برای انتخاباتی کردن مسائل منافع ملی می‌تواند به ثمر برسد و نه عجز و لابه‌های مشاوران و وابستگان وزارت خارجه مفید واقع خواهد شد.

‏17‏/03‏/2021

گروه سیاسی-رجانیوزعلی خرم از مشاورین و نزدیکان دولت روحانی هم دست به قلم شده و رنجنامه‌ای منتشر کرده که نه تنها توهم سابق اصلاح‌طلبان در خصوص دولت بایدن را نشان می‌دهد که در بند بند آن می‌توان خودباختگی و تحقیرزدگی را ملاحظه کرد. 

به گزارش رجانیوز؛ خرم در مطلبی با عنوان «آقای بایدن قرار این نبود!» نوشته است: «آقای بایدن یـــا قــول‌شکن هستید یا ضعیف‌الاراده، از صراحت لهجه پوزش می‌خواهم، مگر شما نبودید که در ایام مبارزات انتخاباتی با قطعیت حرف از بازگشت سریع و بی‌قید و شرط به برجام می‌زدید؟ مگر شما نبودید که نور امید در دل ملت ایران و سایر ملل جهان به‌وجود آوردید که بعد از دوران تاریک دونالد ترامپ، قرار است شما دوران احترام و منافع متقابل را با کشورمان و سایر کشورها شروع کنید؟ مگر شما سخن از مذاکره و تلاش‌های دیپلماتیک نگفتید؟ مگر ایران با صراحت و با علاقه از روز اول حکومت شما، اعلام نکرده که آماده است همه آنچه را در زمینه هسته‌ای و در چارچوب برجام جلو رفته، برگرداند منوط به اینکه شما هم تحریم‌های من‌درآوردی و فراقانونی دونالد ترامپ را بردارید و به برجام برگردید؟ پس چی شد؟ آیا دنبال بهانه می‌گردید تا قولتان را بشکنید؟ »

فرصت ۳ ماهه به آژانس غرب را گستاخ‌تر کرد

فرصت ۳ ماهه به آژانس غرب را گستاخ‌تر کرد

ظهره‌وند در نشست حزب موتلفه:

‏14‏/03‏/2021 

عضو پیشین تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای درباره فرصت سه ماهه به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: سازمان انرژی اتمی با این تصمیم خود شاید مصوبه مجلس را متوقف نکرده باشد اما غرب را گستاخ‌تر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل ظهره‌وند عضو پیشین تیم مذاکره کننده هسته‌ای و سفیر سابق ایران در ایتالیا و افغانستان در نشست تحلیل موضوعی معاونت سیاسی حزب موتلفه اسلامی با موضوع برجام با اشاره به موضوع FATF، گفت: FATF بخشی از پروژه تسلیم سازی جمهوری اسلامی است که متأسفانه حامیان آن متوجه این موضوع نیستند.

وی تصریح کرد: برجام یک توافق نبود، بلکه برجام یک پروژه بود که بین اصلاح طلبان داخل و طرف‌های غربی یعنی اروپا و آمریکا طراحی شده که شاکله آن الهام گرفته از قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت است که در بازه زمانی ۱۰ ساله یعنی از ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۵ می‌بایستی این پروژه تکمیل می‌شد که آغازش با برجام یک بود و خاتمه‌اش با برجام چهار و خروجی آن باید تسلیم نظام و عادی شدن نظام سیاسی ایران می‌بود.

وی افزود: این طرح را در شرایطی پیش بردند که کشور را در یک شرایط دوگانه مذاکره-جنگ، مذاکره-تحریم و مذاکره-دورنمای روشن قرار دادند که «روحانی» هم در همان آغاز راه بحث از این می‌کرد که آب و نان و حل مشکل دریاچه ارومیه نیز با برجام می‌تواند حل و فصل شود، اما در این میان اتفاق مهم رخ داد تا منجر به توقف این روند شود؛ این اتفاق پدیده‌ای به نام ترامپ بود که به آن ترامپیسم می‌گویند و بر این اساس خدا خواست جریان ترامپیسم به وجود آید.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به تأثیرگذاری بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص لغو تمام تحریم‌ها بر رفتارهای یک طرفه غربی‌ها، گفت: دموکرات‌ها اذعان دارند که تحریم‌های سخت «ترامپ» برروی جمهوری اسلامی ایران تأثیری نداشته است و کاری هم نمی‌توانند بکنند و به این نتیجه هم رسیده‌اند که اقدام نظامی هم فایده‌ای ندارد؛ لذا تلاش می‌کنند تا ایران به میز مذاکره بازگردانند که فرمایشات رهبر انقلاب تمام سناریوهای آنها را خنثی کرد.

ظهره‌وند تاکید کرد: تحریم‌های آمریکا مانند ساختمانی است که اگر یکی از ستون‌های آن را تخریب شود تمام این ساختمان فرو خواهد پاشید؛ به این خاطر است که اساساً آمریکا هرگز تحریم‌های ایران را لغو نخواهد کرد.

وی با بیان این مطلب که اصلاح طلبان معتقدند که اگر تمام تحریم‌ها لغو نشود می‌توان آن را کاهش داد، گفت: تعلیق یا لغو بخشی از تحریم‌ها هیچ ارزشی برای ما ندارد و اتفاقاً تحریم‌ها برای ما فرصت است.

عیسی کلانتری معاون روحانی، خمینی فرزند ناخلف آمریکا بود: 4 ماه زندان!

عیسی کلانتری معاون روحانی، خمینی فرزند ناخلف آمریکا بود: 4 ماه زندان!

۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲ 

عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست به اتهام توهین به امام خمینی (ره) به صورت بدوی به ۴ ماه حبس تعزیری و منع عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی به مدت دو سال محکوم شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، با اتمام رسیدگی به پرونده اتهامات عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامی، نامبرده به اتهام توهین به بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به  صورت بدوی به 4 ماه حبس تعزیری و منع عضویت در احزاب و  گروه‌ها سیاسی و اجتماعی  به مدت 2 سال محکوم شد.

وی همچنین به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی نیز به پرداخت چهل میلیون ریال جزای نقدی در شعبه 1058 دادگاه کیفری محکوم شد.

اظهارات موهن و نسنجیده عیسی کلانتری در خصوص حضرت امام(ره) و ریشه‌های انقلاب اسلامی در گفتگو با یک رسانه مجازی موجب گلایه و انتقاد دوستداران نظام و انقلاب شده بود.

 27.11.2020

کلیپی کوتاه از سخنان معاون روحانی، صدای اصولگرایان را در آورده و جنجال آفرین شده است. شماری خواهان پوزش یا پیگرد کلانتری هستند. تعدادی هم می‌پرسند چرا رییس سازمان حفاظت محیط زیست با این "تعبیر وقیحانه" برکنار نشده است.    

عیسی کلانتری معاون روحانی، تحصیلکرده آمریکاست و سابقه دوازده سال وزارت کشاورزی را در کارنامه دارد.

یک برش ۴۰ ثانیه‌ای و تقطیع شده از مصاحبه‌ای تصویری با معاون روحانی و رییس سازمان حفاظت محیط زیست جنجال برانگیز شده است.

خبرنگار از عیسی کلانتری می‌پرسد فکر می‌کنید بین امام و آمریکایی‌ها مذاکره صورت گرفت؟ او می‌گوید: «نمی‌دانم خبر ندارم... شاید به این صورت بشود گفت که حضرت امام فرزند ناخلفی برای اونها بود. اونها پشت شاه رو خالی کردند و حضرت امام هم از این فرصت استفاده کردند....»

کلیپ در همین جا تمام می‌شود. مشخص نیست قبل و بعد از این سخنان چه پرسش و پاسخی در کار هست. چارچوب بحث چیست و گفت‌وگو چه زمانی و از سوی چه رسانه‌یا ارگانی و به چه مناسبتی صورت گرفته است.

پایگاه خبری جماران، وابسته به سید حسن خمینی، چهره‌های سیاسی اصولگرا و رسانه‌ نزدیک به سپاه پاسداران به این سخنان واکنش‌های تندی نشان داده‌اند

 

ظریف : به زودی طرح اقدام سازنده و دقیق ایران را ارائه خواهم داد


ظریف : به زودی طرح اقدام سازنده و دقیق ایران را ارائه خواهم داد

05-Mar-21

مقدمه: دولت جمهوری اسلامی هیچ راه چاره دیگری ندارد جز اینکه جام زهر دیگری نوش جان کند و قهرمانانه در مقابل ارباب آمریکایی کرنش کند و برجام دوم را با وعده سرخرمن آمریکائیها امضاء کند و این بازی موش و گربه تا برچیدن بساط حکومت فاسد جمهوری اسلامی و جایگزینی آن با حکومت بدتری ادامه دارد.

به نوشته سایت ایسنا، محمد جواد ظریف ، با بیان این که عرصه سیاسی ایران پویاست و مقامات نظرات متنوعی مطرح می‌کنند، تاکید کرد : اما آن نظرات نباید با سیاست رسمی دولت اشتباه گرفته شود.

به گزارش ایسنا ، محمد جواد ظریف عصر روز جمعه در واکنش به اظهارات اخیر محسن رضایی در مصاحبه با فاینشنال تایمز در مورد برجام و مذاکرات هسته ای در صفحه توییتر خود نوشت : « عرصه سیاسی ایران پویاست و مقامات نظرات متنوعی مطرح می‌کنند، اما آن نظرات نباید با سیاست رسمی دولت اشتباه گرفته شود. من، به عنوان وزیر خارجه و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران، به زودی طرح اقدام سازنده و دقیق خودمان را ارائه خواهم کرد- البته از طریق کانال‌های دیپلماتیک. تعهد_اقدام_جلسه» به گزارش ایسنا ، محسن رضایی اخیرا در مصاحبه با فاینشنال تایمز گفته است: ایران آماده است که به مذاکرات هسته ای با آمریکا و دیگر قدرت های جهان باز گردد اگر طرف های مقابل سیگنال واضحی بفرستند که تحریم‌ها تا یکسال آینده برداشته می‌شود . آنها باید به ما اعلام و اطمینان خاطر دهند که تحریم‌های اعمال شده بعد از برجام در عرض یک سال برداشته می‌شوند .

منبع آگاه ایرانی, «گام در مقابل گام» برای آغاز مذاکره با واشنگتن رد شد

‏07‏/03‏/2021

یک منبع آگاه به یک شبکه فرامرزی ایران گفت که موضوع گام در مقابل گام برای آغاز مذاکره با واشنگتن از سوی مقام‌های ارشد ایران رد شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس،‌ یک منبع آگاه ایرانی به شبکه خبری العالم گفت تا زمانی که تحریم‌های آمریکا علیه ایران برداشته نشود، هیچگونه مذاکراتی بین واشنگتن و تهران برگزار نخواهد شد.

این منبع آگاه اضافه کرد: «تفسیر غربی‌ها درباره اظهارات رئیس جمهور  و وزیر خارجه ایران درباره طرح جدید، اشتباه بوده و هیچگونه طرح جدیدی برای مذاکره با واشنگتن وجود ندارد

وی ادامه داد: «موضوع "گام در مقابل گام" برای آغاز مذاکره با واشنگتن از سوی مقام‌های ارشد ایران رد شده و تا زمانی که تحریم‌ها علیه ایران برداشته نشود هیچگونه مذاکره‌ای با واشنگتن انجام نخواهد شد.