گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

توماس جفرسن: اگر دولتها از مردم بترسند دمکراسی است و اگر مردم از دولتها بترسند دیکتاتوری است.
گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

توماس جفرسن: اگر دولتها از مردم بترسند دمکراسی است و اگر مردم از دولتها بترسند دیکتاتوری است.

اسرائیل عربده می کشد و ایرانی ها را می کشد و حکومت ایران ذلیلانه می خواهد شکایت کند!؟

سفیر اسرائیل در روسیه: اسرائیل همیشه آماده جنگ احتمالی با ایران است!

سفیر اسرائیل در روسیه در نشستی خبری اعلام کرد، کشورش همیشه آماده درگیری نظامی مستقیم با ایران است. وی از توضیح در خصوص حمله به کنسولگری ایران در دمشق سر باز زد.

به گزارش اسپوتنیک، سیمون هالپرین روز چهارشنبه در یک نشست خبری در مسکو درباره اینکه آیا اسرائیل اجازه درگیری نظامی مستقیم با ایران را می دهد و برای آن آماده است، گفت: "اسرائیل همیشه آماده این موضوع است."

وی اضافه کرد:"شما همیشه باید برای دفاع از خود آماده باشید. تاریخ اسرائیل ثابت می کند که وقتی تهدید به نابودی می شود، این موضوع باید جدی گرفته شود و کشور در آمادگی باشد".

وی همچنین در خصوص حمله به کنسولگری ایران در دمشق گفت: "اسرائیل نمی تواند در مورد حمله به کنسولگری ایران در دمشق چیزی بگوید؛ حمله به کنسولگری نبوده است، ساختمان مجاور آن مورد حمله قرار گرفت."

در 1 آوریل، سانا گزارش داد که نیروی هوایی اسرائیل به ساختمانی در دمشق حمله کرده است. رسانه های ایران گزارش دادند که کنسولگری این کشور در پایتخت سوریه مورد حمله قرار گرفت. روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از کشته شدن هفت مستشار نظامی سرلشکر محمدرضا زاهدی و محمدهادی حاجی رحیمی و پنج افسر خبر داد. روسیه حمله اسرائیل به کنسولگری را به شدت محکوم کرد و خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل در این زمینه شد.

 

ایران: از اسرائیل شکایت خواهیم کرد!

·         ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵ 

·         اخبار سیاسی 

·         اخبار مجلس و دولت ایران 

معاون حقوقی ریاست جمهوری گفت: شورای عالی امنیت ملی در خصوص شکایت از اسرائیل تصمیم‌گیری می کند و درخصوص تصمیمات حقوقی بزودی اطلاع رسانی می‌کنیم. ایران بر علیه اسرائیل کجا شکایت کند!؟ دادگاه لاهه که به شکایت دولت آفریقای جنوبی دهن کجی کرد. بیست سال پیش سفارت چین در یوگسلاوی، هدف حمله هوایی آمریکا قرار گرفت و تعدادی کشته شدند و سازمان ملل چه غلطی کرد؟ اخیرأ اسرائیل کمیته امداد سازمان ملل در غزه را قتل عام کرد و سازمان ملل فقط تماشا کرد, آنوقت حکومت ایران دلش را خوش می کند که اسرائیل پوست کلفت را محکوم کند و اسرائیل همه این محکومیت ها را به آشغالی می اندازد!

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمد دهقان معاون حقوقی ریاست جمهوری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره شکایت حقوقی از اسرائیل درخصوص حمله به کنسولگری ایران در دمشق، گفت: شورای عالی امنیت ملی در این خصوص تصمیم‌گیری می کند و درخصوص تصمیمات حقوقی بزودی اطلاع رسانی می‌کنیم.

در حال بررسی حقوقی هستیم و موضوعات بزودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل حمله یک کشور به مأموریت دیپلماتیک کشور دیگر را از نظر قانونی به عنوان دلیل رسمی برای اعلان جنگ ارزیابی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پولیانسکی در کانال تلگرامی خود گفت: "اگر از زمینه منطقه انتزاعی بگیریم، نتیجه این است که ما یک حمله هوایی هدفمند توسط یک کشور به نمایندگی دیپلماتیک کشور دیگر را داریم."

وی افزود: "طبق قوانین بین‌المللی، این مصداق تحریک است. برای درک ابعاد این حادثه، آخرین باری که شورای امنیت درباره چیزی مشابه بحث کرد، 25 سال پیش بود، زمانی که ساختمان سفارت چین در بلگراد در نتیجه حمله ناتو تخریب شد."

طبق قوانین و مقررات بین المللی هر کشوری که عضو سازمان ملل می باشد اگر کمترین کاری از کارهای اسرائیل را انجام داده بود قطعا تا به حال از سازمان ملل و کلیه مجامع بین المللی اخراج و یا عضویت اش تعلیق شده بود و همچنین ذیل ماده 7 قرار می گرفت و انواع و اقسام تحریم های بین المللی بر علیه آن اعمال می شد.

روسیه از آماده شدن پیش نویس بیانیه شورای امنیت درباره حمله به کنسولگری ایران خبر داد:

معاون اول نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرد، روسیه پیش نویس بیانیه شورای امنیت را برای رسانه ها در محکومیت حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق در اختیار شورای امنیت سازمان ملل قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، دمیتری پولیانسکی گفت در کانال تلگرامی خود گفت: "با توافق با همکاران ایرانی و سوری خود، پیش‌نویس بیانیه شورای امنیت را در محکومیت اتفاقات رخ داده در اختیار مطبوعات قرار دادیم".

وی افزود: "این فرصت دیگری است برای آزمایش نیات واقعی همکاران غربی ما. بیایید ببینیم کار روی این سند چگونه پیش می رود."

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد