گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

توماس جفرسن: اگر دولتها از مردم بترسند دمکراسی است و اگر مردم از دولتها بترسند دیکتاتوری است.
گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

توماس جفرسن: اگر دولتها از مردم بترسند دمکراسی است و اگر مردم از دولتها بترسند دیکتاتوری است.

وزیر دادگستری: ایرانیان مقیم خارج پس از «تأیید وزارت خارجه» در فرودگاه مورد پرسش و پاسخ قرار نمی گیرند!

 «وضعیت تردد» خود را به صورت الکترونیکی پیگیری کنند. تاکنون قانونی برای حمایت از ایرانیان مقیم خارج نداشتیم

جمعه‏، 20‏ اکتبر‏ 2023 جمعه

شفقنا- وزیر دادگستری تأکید کرد: ایرانیانی که برای بازگشت به کشور نگرانی دارند، می توانند به صورت الکترونیکی پرونده یا امکان تردد خود را پیگیری کنند و چنانچه تأیید وزارت خارجه را دریافت کردند، بدون هیچ نگرانی و دغدغه ای وارد کشور شوند. (اما اجازه خروج آنان با ساواما است! این موضوع مانند ورود و خروج از زندان است! ورود به زندان اوین بدون مشگل است اما خروج از زندان اوین با خدا است! )

امین حسین رحیمی در گفت وگو با شفقنا درباره اقدامات وزارت دادگستری در جهت احقاق حقوق شهروندان ایرانی مقیم خارج از کشور، اظهار کرد: ریاست شورای عالی ایرانیان خارج کشور برعهده رئیس جمهور و دبیر این شورا وزیر امور خارجه و وزیر دادگستری عضو و رییس کمیته حقوقی و قضایی این شورای عالی است. مهم ترین اقدامی که در دولت سیزدهم و در شورای عالی ایرانیان خارج کشور انجام شد، تدوین لایحه جامع حمایت از ایرانیان خارج از کشور است.

وی ادامه داد: این لایحه در وزارت دادگستری و با همکاری تمام اعضای کمیته حقوقی شورای عالی پیشنهاد شد، در کمیسیون حقوقی و قضایی دولت بررسی و تأیید گردید و در هیئت دولت تصویب و سپس به مجلس ارسال شد و در حال حاضر در کمیسیون امنیت ملی مجلس در حال بررسی است.

آقای رحیمی گفت: بسیار امیدواریم که این لایحه در مجلس فعلی به قانون تبدیل شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه نمایندگان مجلس پیگیر این لایحه هستند، رییس کمیسیون امنیت ملی به جلسات ما در وزارت دادگستری می آمدند و در جریان روند اقدامات و برنامه ها هستند. اگر این لایحه در مجلس تصویب و به قانون تبدیل شود، یک اقدام قابل توجهی است چرا که تاکنون قانونی برای حمایت از ایرانیان مقیم خارج نداشتیم، اما با تصویب این لایحه یک قانون مستقلی برای آن پیش بینی شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که تصویب لایحه حمایت از ایرانیان خارج کشور چه مزیت هایی به دنبال دارد؟ گفت: مهم ترین مزیت این لایحه «تسهیل» ترددهاست. به عنوان مثال در این لایحه مکانیزم تردد افراد به کشور پیش بینی شده، به فرض اگر افرادی پرونده ای یا مسأله ای دارند که به ظن خودشان مانعی برای بازگشت آنها به کشور است، این افراد می توانند از رسیدگی های مجازی استفاده و مشکل و نگرانی خود را برطرف کنند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مزیت های لایحه حمایت از ایرانیان خارج کشور، تسهیل ورود سرمایه های ایرانیان به داخل است. به طور کلی این لایحه «تسهیل گرایانه و حمایتی» است و کمک می کند تا افرادی که مشکلی ندارند، بتوانند به راحتی به کشور بیایند و جوی که در حال حاضر مطرح است مبنی که ایرانیان دارای پرونده برای وورد به کشور مشکل دارند را منتفی کند.

آقای رحیمی با بیان اینکه رفع دغدغه برخی از ایرانیان مقیم خارج کشور که نگران پرسش و پاسخ های داخل فرودگاه هستند، در این لایحه پیش بینی شده است، گفت: در حال حاضر در وزارت امور خارجه کمیسیونی فعال است که با همکاری قوه قضاییه به سوالات این دسته از افراد پاسخ می دهد منتها چنین افرادی قبل از اینکه برای ورود به کشور اقدام کنند، باید با وزارت خارجه هماهنگ کنند و به یکسری از سوالات پاسخ دهند، اگر وزارت خارجه برای ورود آنها به کشور تأییدیه داد، به هیچ عنوان در فرودگاه مورد سوال قرار نمی گیرند.

آقای رحیمی تأکید کرد: در حال حاضر بسیاری از پرونده های ایرانیان خارج از کشور در کمیته مربوطه در وزارت خارجه به صورت الکترونیکی در حال رسیدگی است، بدین صورت که پرسش و پاسخ ها انجام می شود و در نهایت در صورت امکان، وزارت خارجه ورود این افراد را تأیید می کند. ایرانیانی که برای بازگشت به کشور نگرانی دارند، می توانند به صورت الکترونیکی پرونده یا امکان تردد خود را پیگیری کنند و چنانچه تأیید وزارت خارجه را دریافت کردند، بدون هیچ نگرانی و دغدغه ای وارد کشور شوند.

 


۵۰۰ یهودی در آمریکا به دلیل درخواست آتش بس در غزه بازداشت شدند!

به گزارش ایران آنلاین، صدها معترض عصر روز گذشته در پی حمله تروریستی به بیمارستان المعمدانی ( الاهلی) غزه به داخل ساختمان اداری کنگره راه پیدا کردند و در آنجا آواز خواندند، شعار دادند و تابلوهایی در دست داشتند که خواستار آتش بس فوری بودند. این معترضان لباسی بر تن داشتند که روی آن نوشته شده بود «به نام ما نیست» و «یهودیان می‌گویند حالا آتش بس کن (البته اگر این معترضان بر علیه روسیه یا ایران تضاهرات می کردند نه تنها دستگیر نمی شدند بلکه مورد تشویق پلیس و دولت آمریکا نیز قرار می گرفتند!).

پلیس کنگره اعلام کرد که جاده‌های اطراف ساختمان کنگره را می‌بندد تا از امنیت تظاهرکنندگان اطمینان حاصل شود.

بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم آمریکا در تظاهراتی که توسط سازمان «صدای یهود برای صلح» در مخالفت با پاکسازی قومی مداوم فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی در مقابل ساختمان کنگره ایالات متحده سازماندهی شده بود، شرکت کردند.

اندکی پس از شروع این تظاهرات، نیروهای پلیس مستقر در محوطه کاپیتول (محوطه کنگره آمریکا) به معترضان هشدار دادند که باید متفرق شوند اما مردم بدون توجه به هشدار پلیس همچنان در حمایت از فلسطینی‌های غزه شعار داده و سعی کردند به ساختمان کنگره وارد شوند.

بر اساس گزارش های رسانه ای پلیس واشنگتن ۵۰۰ نفر از جمله ۲۲ خاخام را که در داخل و خارج کنگره امریکا خواستار آتش‌بس فوری در غزه شده بودند، بازداشت کرد.

همچنین بیش از ۵ هزار یهودی آمریکایی و حامیان آنها در مرکز خرید ملی تجمع کردند. رشیده طلیب و کوری بوش، نمایندگان کنگره برای جمعیت سخنرانی کردند. بوش گفت: «ما از جامعه یهودی خود به خاطر حضور در اینجا و گفتن «دیگر هرگز» تشکر می‌کنیم.

اعتراض روز چهارشنبه تنها دو روز پس از آن صورت گرفت که فعالان یهودی همه ورودی‌های کاخ سفید را مسدود کردند و از بایدن خواستند از آتش‌بس حمایت کند.

به گزارش ایرنا، پلیس آمریکا روز دوشنبه نیز ده‌ها یهودی حامی فلسطین را که به تظاهرات حمایت از فلسطینیان در واشنگتن دی سی در اعتراض به سیاست های دولت ایالات متحده آمریکا در حمایت از رژیم اسرائیل پیوسته بودند، با ادعای مسدود کردن مسیرهای ورودی به کاخ سفید بازداشت کرد.

سازمان موسوم به « If Not Now» "ایف نات نو" (اگر اکنون نه) در رسانه های اجتماعی گزارش داد که پلیس سرویس مخفی کاخ سفید روز دوشنبه تظاهرات کنندگان یهودی حامی فلسطین را به بهانه آنکه تمام ورودی‌های کاخ سفید را مسدود کرده بودند، بازداشت کرده است.

به نوشته خبرگزاری وفا، یهودیان عضو اقلیت یهودی ارتودوکس حریدی ضد صهیونیسم به نام «ناتوری کارتا» هستند که به شدت از حقوق فلسطینی‌ها حمایت کرده و تشکیل رژیم اسرائیل را بر خلاف تعالیم یهود می‌دانند.

آن‌ها در تظاهرات خود پرچم فلسطین را حمل می‌کنند و پلاکاردهایی در محکومیت جنایات اسرائیل در دست دارند. قبلآ یهودیان «ناتوری کارتا» در تجمعی پرچم این رژیم را به آتش کشیدند. از دید چند هزار یهودی ارتودکسی که عضو این گروه هستند، صهیونیسم «سمی» است که «یهودیان واقعی» را تهدید می‌کند.

به عقیده آن‌ها خداوند یهود را به دلیل ارتکاب گناهان، از فلسطین تبعید کرده است و آن‌ها باید منتظر ظهور ماشیح (موعود) بمانند و پیش از ظهور او نمی‌توانند دولت یهودی تشکیل دهند.

چرا آمریکا و اسرائیل از حمله به ایران خودداری می کنند؟

به گزارش اسپوتنیک، با استناد به اسکات ریتر، مرحله کنونی جنگ بین حماس و اسرائیل در 7 اکتبر مانند یک بمب غیرمنتظره در صحنه بین المللی منفجر شد. در آن روز، حماس یک حمله مرگبار غافلگیرکننده انجام داد که منجر به کشته شدن 1300 اسرائیلی از جمله بیش از 220 سرباز شد.

پس از این واقعه، اسرائیل دست به حملات گسترده ای به نوار غزه زده است. رنج مردم فلسطین، حامیان حماس، از جمله حزب‌الله و ایران را بر آن داشته است که اسرائیل را به مداخله نظامی تهدید کنند. شبح یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر در آنجا سایه افکنده است.

این امر به نوبه خود بهانه‌ای شده است که سیاستگذاران آمریکایی مانند سناتور لیندسی گراهام، یک جمهوری خواه از کارولینای جنوبی، روغن بر این آتش بریزد.

او گفت: "این پیام من است. اگر حزب‌الله، که نماینده ایران است، حمله گسترده‌ای به اسرائیل انجام دهد، من آن را تهدیدی برای کشور اسرائیل می‌دانم که ماهیت وجودی آن را تهدید می‌کند. من قطعنامه ای را در سنای ایالات متحده ارائه خواهم کرد که اقدام نظامی ایالات متحده همراه با اسرائیل برای حذف ایران از بازار نفت را به تصویب خواهد رساند. ایران، اگر شما این جنگ را تشدید کنید، ما به شما نشان خواهیم داد، چه خواهد شد".

آمریکا برای جلوگیری از ورود ایران به درگیری هواپیماهای خود را به خاورمیانه اعزام می کند

14 اکتبر, 14:23

اسکات ریتر معتقد است:« یکی از اهداف استراتژیک آمریکا تغییر حکومت در ایران است. در دوران دولت ترامپ، ارتش آمریکا و سیا موظف شدند تا برنامه‌های عملیاتی مخفیانه ای را طراحی کنند. هدف آن، ایجاد اختلاف در دولت ایران و در پی آن، مشروعیت‌زدایی از آن در نظر مردم ایران بود.

در حالی که این برنامه‌ها هرگز در دوران ترامپ به نتیجه نرسیدند، اما دولت بایدن اجرای آن ها را ادامه داد. مرگ غم انگیز مهسا امینی 22 ساله در سپتامبر 2022 میلادی، توسط سیا به عنوان کاتالیزوری برای اجرای یک برنامه از پیش برنامه ریزی شده گسترده ناآرامی سیاسی داخلی مورد استفاده قرار گرفت که هدف آن، تضعیف و در نهایت سرنگونی حکومت ایران بود.

برای چندین دهه، سیا روابط خود را با گروه‌های مخالف حکومت ایران، از جمله اقلیت‌های قومی کرد، آذری، بلوچ و عرب، سازمان مجاهدین خلق ایران (منافقین خلق ایران)، و سازمان‌های مختلف سلطنت‌طلبان، تقویت کرده بود تا هر وقت لازم باشد، بشکه باروت اختلافات سیاسی که آنها به آن دامن زدند، بنا به تقاضای سیا منفجر شود.

ایران در معرض ناآرامی‌ها و خشونت‌های سیاسی داخلی گسترده‌ای قرار گرفت که ایالات متحده سعی کرد از آن به عنوان اهرمی برای تغییر رژیم استفاده کند، مشابه آنچه در میدان کی‌یف اوکراین در فوریه 2014 انجام شد. این تلاش ها شکست خورد و ایران و ایرانیان قوی تر و متحدتر از گذشته از همان دولتی حمایت کردند و با هم متحد شدند که ایالات متحده سعی کرد سرنگون کند.

ایالات متحده با جدیت از درگیری مستقیم نظامی در مقیاس بزرگ با ایران اجتناب می‌کند، زیرا برای پیروز شدن در چنین درگیری، ایالات متحده باید نیروهای خود را که بخشی از آن در اروپا و منطقه اقیانوس آرام مستقر شده‌اند گردهم آورد. حتی اگر ایالات متحده نیروهای لازم برای پیروزی در جنگ با ایران را جمع‌آوری کند، ماه ها صرف این کار خواهد شد.

هرگونه جنگی بین ایران و ایالات متحده به ناچار منجر به این خواهد شد که ایران هرگونه استقرار نظامی بزرگ ایالات متحده را به چالش بکشد، به این معنا که فرودگاه ها و بنادری که معمولاً برای پشتیبانی از چنین استقراری استفاده می شوند، تحت حمله دائمی ایران قرار خواهند گرفت.

در نتیجه، ایالات متحده باید یک گزینه ورود اجباری به ایران را اجرا کند و یک شهر بندری مهم ایران مانند چاه بهار یا بندر عباس را تصرف کند. این امر مستلزم یک تلاش آبی خاکی بزرگ است که در آن کشتی‌های حاوی نیروها باید از دسترس موشک‌های ایرانی به دور بمانند که کاری غیرممکن خواهد بود. نیروهای آمریکا قبل از رسیدن به فاصله قابل توجهی از ایران، فلج و یا نابود خواهند شد.

به طور خلاصه، ایالات متحده نمی تواند ایران را با استفاده از قدرت نظامی متعارف بدون بسیج گسترده منابعی که از نظر سیاسی ناپایدار است، شکست دهد. مشکل دیگری که ایالات متحده با آن روبرو خواهد شد، این است که ایران کشوری بزرگ است که حتی ترکیب منابع نظامی اسرائیل و ایالات متحده، نمی‌تواند ضربه دلخواه را به ایران بزند.

اگر ایالات متحده و یا اسرائیل زیرساخت های نفتی ایران را هدف قرار دهند، ایران اقدامی تلافی جویانه انجام خواهد داد که زیرساخت های تولید نفت کل خاورمیانه، از جمله عربستان سعودی و امارات متحده عربی را فلج خواهد کرد.

چنین اقدامی اقتصاد ایالات متحده و جهان را به هرج و مرج خواهد کشاند. علاوه بر این، ایران ظرفیت حمله کافی برای ویران کردن پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه و شهرهای اسرائیل را به طور یکسان حفظ خواهد کرد. به طور خلاصه، هیچ گزینه نظامی برای اسرائیل یا ایالات متحده، به صورت انفرادی یا بطور مشترک وجود ندارد که بتواند ایران را شکست دهد».

پنجشنبه‏، 19‏ اکتبر‏ 2023

شکست حتمی ناتو در جنگ فرسایشی اوکراین

با توجه به تحولات پیرامون جنگ اوکراین به نظر می‌آید شکست ناتو در آن حتمی است، چه اینکه آمریکایی‌ها با چالش جدی در تصویب بودجه برای کمک به کی یف مواجه شده‌اند و این موضوع متحدان اروپایی واشنگتن را که حضور نیابتی در عرصه اوکراین خواهند داشت، نگران کرده است.

اندیشکده‌های خارجی

تاریخ انتشاریکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - 08 October 2023

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ جنگ اوکراین همان جنگ نیابتی اروپا از جانب ایالات متحده خواهد شد. این در حالی است که از واشنگتن زمزمه هایی مبنی بر اینکه آمریکایی ها در تصویب بودجه برای کمک به اوکراین با چالش مواجه شده اند، به گوش می رسد. این خبر یعنی اروپا نیاز خواهد داشت بار بیشتری از مسئولیت های جنگ بر دوش بکشد و شاید به این معنی باشد واشنگتن می خواهد راه خود را از مناقشه سیاسی و مالی جدا کند؛ آن هم در حالی که می خواهد مسئولیت اداره منطقه را به طور غیرمستقیم بر دوش اتحادیه اروپا بیندازد


با استمرار تحولات مهم در عرصه دیپلماسی خارجی، سال های آینده در کتاب های تاریخ خواهند نوشت، سفر اخیر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به واشنگتن اشتباه بود.  هرچند همان لحظه فرود هواپیمایش با استقبال گرمی مواجه شد، اما به وی اجازه سخنرانی در جلسه مشترک کنگره آمریکا داده نشد. در ادامه، کمک های مالی به اوکراین تصویب نشد که شکست بزرگی برای جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده تلقی می شود

به نظر می آید این باور وجود دارد، کی یف ظرفیت دستیابی به هدف راهبردی ندارد و این تغییر تا حد زیادی نتیجه شکست عملیات «ضد حمله اوکراین» است


اما حتی اگر این اتفاق رخ دهد، کاخ سفید همچنان با رقیبی به شدت سرسخت برای جلب حمایت سیاسی از راهبرد کمک‌های آشکار خود به اوکراین مواجه خواهد بود. نه تنها دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با مواضع ضد جنگش، همچنان در نظرسنجی ها به برتری خود ادامه می دهد، بلکه حتی تندروترین عناصر احزاب آمریکایی و غربی نیز روند تجدید نظر در موضع گیری های خود را نسبت به حمایت از اوکراین آغاز کرده اند


به نظر می آید این باور وجود دارد، کی یف ظرفیت دستیابی به هدف راهبردی ندارد و این تغییر تا حد زیادی نتیجه شکست عملیات «ضد حمله اوکراین» است. اما آیا این یعنی غرب درنهایت به راه حل دیپلماتیک نزدیک شده است؟ خیر، نشریه اکونومیست در این باره نوشت «تقاضای آتش بس یا مذاکرات صلح بیهوده است».


با وجود اینکه بهانه ای وجود ندارد تا غرب به نشستن بر سر میز مذاکره فکر نکند، چرا راه حل دیپلماتیک مد نظر نیست؟ بخشی از مشکل این است که جنگ نه تنها از سوی اوکراین، بلکه از سوی ایالات متحده به عنوان تقابل حیثیتی برابر روسیه تلقی می شود.


هر دو طرف می دانند نتیجه تقابلشان پیامدهای ژئوپلیتیک عظیمی به دنبال خواهد داشت، اما شکست نظامی تنها گزینه روی میز نیست و حل و فصل موضوع نیز گزینه ای نیست که بتوان آن را به عنوان راه حل جایگزین شکست تعبیر کرد.

این درگیری با تقویت ناتو و در نتیجه کنترل نظامی واشنگتن بر اروپا در خدمت منافع ایالات متحده است


ریچارد بلومنتال، سناتور دموکرات آمریکایی چندی پیش گفت، «واشنگتن بهای هزینه کرد خود را در اوکراین به دست می‌آورد. با کمتر از سه درصد بودجه نظامی کشورمان، اوکراین را قادر ساخته‌ایم قدرت نظامی روسیه را به نصف کاهش دهد؛ بدون اینکه هیچ زن یا مرد آمریکایی مجروح یا مفقود شود». (البته بر عکس این ادعا درست است و در نتیجه این جنگ ارتش و اقتصاد روسیه از قبل از جنگ قویتر شده است و روسیه چون محافظه کار است و نمی خواهد ناتو را تحریک کند از تمام ظرفیت کلاسیک نظامی خود بر علیه اوکرائین استفاده نمی کند! و شاید، روسیه با طولانیتر کردن جنگ می خواهد ناتو را خسته کند و وقتی که اوکرائین و ناتو فرسوده شدند آنگاه با کمترین تلفات ضربه نهایی را بر پیکر بی جان اوکرائین و ناتو وارد کند.)


وی افزود: این درگیری با تقویت ناتو و در نتیجه کنترل نظامی واشنگتن بر اروپا در خدمت منافع ایالات متحده است.


با وجود این، اگر هیچ مبنای واقع بینانه ای نباشد که باور کنیم اوکراین ظرفیت دستیابی به هدف راهبردی اعلام شده خود را برای بازپس گیری تمام سرزمین های تحت کنترل روسیه در اختیار دارد، صلح یا آتش بس تنها گزینه موجود نیست، پس چه گزینه های دیگری باقی می ماند؟


این بار نیز اکونومیست پاسخ می دهد: اوکراین و حامیان غربی اش درک کرده اند وارد جنگی فرسایشی شده اند که در آن، هدف به جای تلاش برای پیروزی و سپس بازسازی، باید اطمینان از این باشد که اوکراین دارای توان مقابله برای جنگی طولانی است.


اگر تقابل اوکراین با روسیه ادامه یابد و به جنگی طولانی تبدیل شود، اروپایی ها باید نگران باشند وقتی کمک های نظامی آمریکا کاهش می یابد، اروپا باید بار بیشتری بر دوش بکشد. برای این منظور، صحبت از اجازه دادن به بانک سرمایه گذاری اروپا برای آغاز تأمین مالی پروژه ای دفاعی مطرح شده است. به نظر نمی آید اروپا (برخلاف آمریکا) از نظامی شدن روابط دائمی با همسایه مجهز به سلاح هسته ای، چه از نظر اقتصادی و امنیتی، عایدی داشته باشد.


علاوه بر این، نمی توان استنباط کرد که اروپایی شدن جنگ نشان دهنده پیروزی مضاعف برای ایالات متحده خواهد بود. این موضوع به ایالات متحده اجازه می دهد خود را از وابستگی سیاسی و مالی به جنگ کنار بگذارد و در عین حال به ریاست غیرمستقیم خود بر جنگ ادامه دهد و مدیریت مستقیم منطقه را به اتحادیه اروپا واگذار کند. به عبارت دیگر، اتحادیه اروپا به نمایندگی از ایالات متحده وارد جنگ نیابتی می شود. (اروپا قادر به مدیریت این جنگ نیست زیرا از یک طرف انبارهای تسلیحاتی اروپا خالی است و از طرف دیگر اقتصاد آلمان در بحران است و مردم اروپا با توجه به افزایش شدید هزینه های زندگی طرفدار این جنگ نیستند و در صورت تداوم این شرایط ممکن است دولت های ضد جنگ مانند اسلواکی و مجارستان بر سر کار بیایند. اما روسیه که در نتیجه تحریم ها اقتصادش در بریکس ادغام شده است هر چه بیشتر از غرب رانده می شود و به دامن شرق و بریکس می افتد و در نتیجه فارغ از تحریم ها از آنجا که این جنگ را یک تهدید ناتو برای موجودیت خود می داند تا هر زمان که لازم باشد تا شکست ناتو و کاپیتولاسیون اوکراین به این جنگ ادامه خواهد داد!)

 

‏چهار شنبه‏، 11‏ اکتبر‏ 2023

یورونیوز فارسی: تجاوز جنسی به زنان در خیابان‌ها و اماکن عمومی پاریس!

 ۶۷ شکایت طی هشت ماه در پاریس ثبت شد!

 

نگارش از یورونیوز فارسی

تاریخ انتشار ۰۴/۱۰/۲۰۲۳ - ۱۹:۵۳

 

موضوع تجاوز جنسی به زنان در خیابان‌ها و اماکن عمومی پاریس، پایتخت فرانسه بار دیگر در پی شکایت یک زن ۲۷ ساله مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش رسانه‌های فرانسه این زن با مراجعه به پلیس گفته است که ساعت پنج صبح روز یکشنبه گذشته در حالی که از شب‌نشینی با دوستانش به خانه باز می‌گشت در یکی از خیابان‌های منطقه یازدهم پاریس مورد تجاوز جنسی قرار گرفت. او فرد متجاوز را مردی دوچرخه سوار معرفی کرده است

این در حالی است که طی هفته‌های گذشته گزارش‌های دیگری مبنی بر تجاوز جنسی به زنان در خیابان‌ها یا اماکن عمومی پاریس منتشر شده بود. یک زن ۴۷ ساله اوایل ماه اوت از سوی مردی که او را با چاقو تهدید می‌کرد در ساختمانی در منطقه یازدهم پاریس مورد تجاوز جنسی قرار گرفت.

یک مرد ۲۲ ساله اهل الجزایر که به تازگی از زندان آزاد شده بود در ارتباط با این پرونده بازداشت شد

یک زن تبعه اتریش نیز تابستان سال جاری پس از آنکه از یکی از میکده‌های منطقه دهم پاریس خارج شد مورد تجاوز جنسی قرار گرفت. یک زن ۲۱ ساله دیگر نیز تابستان امسال مدعی شد که پیشخدمت یکی از میکده‌های منطقه هجدهم پاریس به او تجاوز جنسی کرده است

یک زن ۵۵ ساله دیگر نیز اواخر ماه اوت گفته بود که در آسانسور یکی از ساختمان‌های پاریس مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است

آمار فرمانداری پاریس نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری تا پایان ماه اوت ۶۷ مورد تجاوز جنسی در اماکن عمومی ثبت شده است.

اخیرأ طبق یک قانون جدید متاک گفتن به زنان ممنوع و جرم است و تمامی فاحشه خانه ها را تعطیل و فحشاء را جرم اعلام کردند، نتیجه این شد که تمامی زنان هدف تجاوز قرار گرفتند! وقتی که یک ملت عقلش را از دست می دهد و یک سری سیاستندار عقده ای و مریض فمینیست را به رهبری خود انتخاب می کند به پای خود شلیک می کند و نتیجه این می شود که کل جامعه را بی ثبات می کنند! اما در مطلب زیر بخوانید که فاحشه های فرانسوی که بدنبال ممنوعیت کار جنسی، کار و درآمد خود را از دست داده اند بر علیه دولت فرانسه به دادگاه حقوق بشر اروپا شکایت کرده اند و پیروز شده اند! از طرف دیگر به نوشته سایت یورونیوز فارسی، نمایندگان پارلمان اروپا می‌گویند که کسب رضایت جنسی با «ترس و ارعاب» هم تجاوز است و کمیته‌های آزادی‌های مدنی و حقوق زنان اتحادیه اروپا روز چهارشنبه تغییراتی را در دستورالعمل پیشنهادی درباره مبارزه با خشونت علیه زنان و خشونت خانگی تصویب کردند. بدینترتیب این نمایندگان فاسد برای زنان اشگ تمساح می ریزند تا رابطه بین زن و مرد را از این که هست خرابتر بکنند و زمینه های رشد بیشتر همجنس بازی را بیشتر بکنند!همیشه فمینیست های زشت و عقده ای به عنوان دفاع از زنان، به زنان آسیب می زنند!

 

پیروزی روسپی‌ها؛ دادگاه حقوق بشر اروپا با بررسی تقاضای تجدید نظر در قانون تن‌فروشی فرانسه موافقت کرد!

نگارش از یورونیوز فارسی

تاریخ انتشار ۳۱/۰۸/۲۰۲۳ - ۱۷:۵۵

دادگاه حقوق بشر اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد که به شکایت کارگران جنسی علیه قانون ضد فحشا در فرانسه رسیدگی خواهد کرد؛ قانونی که به گفته آنها معیشت آنها را به هم ریخته و موجب حذف آنها از انظارعمومی و مانع از حضور اجتماعی آنها شده است.

کارگران جنسی می‌توانند به صورت قانونی در فرانسه فعالیت کنند، اما این کشور در سال ۲۰۱۶ با غیرقانونی کردن خرید اعمال جنسی تلاشی را برای محدود کردن تقاضای تن‌فروشی آغاز کرد.

این قانون روش غیرمستقیمی را برای جلوگیری از روسپیگری در پیش گرفت و مجازات مشتریان را به جای کارگران جنسی، که به عنوان قربانیان تجارت جنسی نیازمند حمایت اجتماعی طبقه‌بندی می‌شوند، در دستور کار قرار داد.

مشتریان در صورت دستگیری با جریمه ۱۵۰۰ یورویی (۱۶۰۰ دلاری) مواجه می‌شوند که برای متخلفان سابقه‌دار تا ۳۷۵۰ یورو به همراه الزام شرکت در دوره‌های بازپروری اخلاقی و روانی، افزایش می‌یابد. ( البته این دولت فرانسه است که باید در دوره‌های بازپروری اخلاقی و روانی شرکت کند نه مردانی که قربانی سیاست های این دولت شده اند! نیاز جنسی یک نیاز طبیعی است ولی دولت فرانسه به جای ارائه راه حل آنرا سرکوب می کند و حتا اگر پسری به دختری متلک بگوید او را در فرانسه به اصطلاح دمکرات و آزاد ! جریمه می کنند!)

۲۶۰ کارگر جنسی پس از ماه‌ها شرکت در تجمع‌های اعتراضی‌ ترتیب داده شده علیه این قانون، در سال ۲۰۱۹ و پس از اتمام تمام مراجعات قانونی در فرانسه به دادگاه حقوق بشر اروپا (ECHR) شکایت کردند و خواستار تجدید نظر در این قانون شدند.

دادگاه مستقر در استراسبورگ روز پنجشنبه اعلام کرد که پس از شنیدن اظهارات چندین تن از کارگران جنسیِ فرانسوی و خارجی که زندگی و معیشت آنها به دلیل ترس مشتریان از قانون با مخاطراتی همراه شده، برای بررسی درخواست آنها مجاب شده است.

 دادگاه حقوق بشر اروپا در بیانیه خود تصریح کرده که مطابق ادعای روسپی‌هایی که به طور قانونی کار می‌کنند، قانون مصوب سال ۲۰۱۶ موجب انزوای اجتماعی و مخفی‌کاری آنها شده و تبعات جدی برای سلامت جسمی و زندگی آنها به همراه داشته است.

کارگران جنسی می‌گویند که قانون فرانسه چندین ماده از کنوانسیون اروپایی حقوق بشر را نقض می‌کند و حتی خرید اعمال جنسی از سوی بزرگسالان رضایتمند را به زیان آنها جرم‌انگاری کرده است.

 

در هلند نیز که فحشاء به عنوان یک شغل قانونی به رسمیت شناخته می شود اما بعد از آنکه شهرداری آمستردام شروع به اذیت کردن زنان کرد مورد اعتراض آنان قرار گرفت!