گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

توماس جفرسن: اگر دولتها از مردم بترسند دمکراسی است و اگر مردم از دولتها بترسند دیکتاتوری است.
گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

توماس جفرسن: اگر دولتها از مردم بترسند دمکراسی است و اگر مردم از دولتها بترسند دیکتاتوری است.

عبدالباری عطوان: حملات ایران به اسرائیل مهم‌ترین رخداد قرن ۲۱ است، حالا در کنار غزه، یک قدرت بزرگ قرار دارد

شفقنا- عبدالباری عطوان گفت: چه بسا تاکنون مهمترین رخداد در قرن بیست و یکم که بسیار رخداد مهمی هم هست و برای اولین بار در تاریخ رخ می دهد، حملات موشکی و پهپادی ایران به پایگاههای نظامی اسرائیل باشد.

به گزارش شفقنا، عطوان با اشاره به این موضوع اظهار کرد: سالها بود چنین رخدادی به وقوع نپیوسته بود و اسرائیل، منافع ایران را بمباران می کرد و دانشمندانش را ترور می کرد اما اکنون ایران پاسخ داد و این پاسخ از جانب خودش بود یعنی از طریق متحدان و نیروهای مقاومت نبود، بلکه با پهپادهای صد درصد ایرانی و موشک های بالستیک صد درصد ایرانی به اسرائیل حمله کرد و در محافل اسرائیل رعب و وحشت ایجاد کرد.

تحلیلگر جهان عرب با بیان اینکه ایران مطلقا از تهدیدهای بایدن  و نتانیاهو برای پاسخ نترسید، افزود: موقعی که ایران با زور سلاح یک کشتی اسرائیلی را توقیف کرد و به خاک ایران برد، اسرائیل چه کار کرد؟ نتانیاهو دم بر نیاورد. این دوره، دوره شکست های اسرائیل و دوره پیروزی های عربی و اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه اسرائیل اکنون در وضعیت وخیمی به سر می برد، افزود: موشک ها و هواپیماها و ژنرال های اسرائیل نتوانستند در برابر حمله ایران کاری کنند. نیک روبنسون خبرنگار سی ان ان  حرف خوبی زد هنگامی که گفت: «توی عمرم توی آسمان اسرائیل این همه پهپاد ندیده بودم.» اکونومیست هم نوشت: «شب حملات ایران، شب هولناکی بود. »

عطوان با اشاره به اینکه نتانیاهو مدعی می شود که ۹۹ درصد از موشک ها و پهپادهای ایرانی را ساقط کردند، افزود: ۲۰۰ تا ۳۰۰ پهپاد و حدود یکصد موشک به سمت اسرائیل شلیک شد حالا شما ببینید اگر ایران از همه قدرت خود علیه اسرائیل استفاده می کرد، چه می شد؟ نوعی بایکوت غیرعادی نسبت به حملات ایران وجود دارد. آنها تلفات را اعلام نمی کنند. به رسانه ها دستور داده اند که تلفات را آشکار نکنند. آنها می گویند که ۹۹ درصد از موشک ها و پهپادها را ناکام گذاشته اند. خوب اسرائیل اعتراف کرده است که هفت موشک به اسرائیل رسیده است، ما به یک موشک هم راضی هستیم. ولی مطمئن باشید آنها حقایق را انکار می کنند.

وی تصریح کرد: ایران به هیچ وجه از تهدیدهای آمریکا و بایدن و اسرائیل و نتانیاهو نترسید و با موشک ها و پهپادهای مختلف خودعمق اسرائیل را بمباران کرد به طوری که بمباران ان باعث شد پایگاهی که از آن کنسولگری ایران بمباران شده بود به طور کامل از سرویس خارج و نابود شود.

تحلیگر جهان عرب ادامه داد: در اسرائیل پس از حمله ایرن نوعی بایکوت غیرعادی وجود دارد. آنها دروغگو هستند و واقعیت ها را انکار می کنند. بعدها تلفاتی که متحمل شده اند، مشخص خواهد شد درست مثل بمباران پایگاه عین الاسد که به انتقام شهادت سردار سلیمانی صورت گرفت که به طور کلی از سرویس دهی خارج شد و بعدها اعتراف کردند که بیش از هشتاد آمریکایی کشته شدند در حالی که در ابتدا می گفتند ضربه مغزی شده اند. حتی در جنگ تموز بین مقاومت لبنان و اسرائیل ۱۲۷ تانک مرکاوای اسرائیلی به طور کامل منهدم شد اما آنها انکار کردند و گفتند فقط یک تانک بود. آنها دروغگو هستند.

وی با تاکید بر اینکه حالا در کنار غزه، یک  قدرت بزرگ به نام  ایران قرار دارد، خطاب به مقامات اردن گفت: چرا پهپادهای ایران را ساقط کردید؟ شما به امریکا اجازه دادید از حریم هواییتان استفاده کنند آن وقت می گویید که پهپادهای ایران حریم هوایی شما را نقض کردند؟

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد