گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

توماس جفرسن: اگر دولتها از مردم بترسند دمکراسی است و اگر مردم از دولتها بترسند دیکتاتوری است.
گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

توماس جفرسن: اگر دولتها از مردم بترسند دمکراسی است و اگر مردم از دولتها بترسند دیکتاتوری است.

نمونه ای از دستاوردهای نکبتبار حکومت ناب عرب پرستان در ایران


دوشنبه‏، 04‏ ژوئیه‏ 2022

مطلب و عکس های زیر برگرفته از سایت خبرگزاری اصولگرا و شدیدآ مدافع حکومت آخوندی فارس است. در این مطلب تلاش شده است که فقر مردم بلوچستان را به خشکسالی و تغییرات اقلیمی نسبت دهند و نوشته اند: ( ... پدیده خشکسالی و تغییرات اقلیمی سالهاست در تمامی نقاط کره زمین در حال پیشروی است. کاهش بارندگی ها و استفاده ومصرف نادرست ازاندک آب های شیرین باقی مانده، باعث افزایش سرعت پدیده خشکسالی شده ومشکلات فراوانی را برای تمامی موجودات کره خاکی از جمله ما انسانها به وجود آورده است. یکی از تاثیرات پدیده خشکسالی، مهاجرت و حاشیه نشینی شهرهاست که در بسیاری از کشورهای جهان، به ویژه کشورهای درحال توسعه و همچنین ایران به یک چالش جدی تبدیل شده است. حدودا در ۲۰ سال گذشته با آغاز سال‌های خشکسالی مردم سیستان و بلوچستان درجنوب شرقی ایران، که از کشاورزی و دامداری امرار معاش میکردند عملاً درآمدشان کاهش ‌یافته و بیشترین آسیب را از خشکسالی تجربه کردند.....) گویی که فقر و کپرنشینی و حلبی آباد فقط در سیستان و بلوچستان وجود دارد و بقیه ایران فاقد فقر و در رفاه است! آیا براستی این مجیزگویان حکومت آخوندی شرم هم دارند؟ در ادامه چنین آمده است:

.... حدودا در ۲۰ سال گذشته با آغاز سال‌های خشکسالی مردم سیستان و بلوچستان درجنوب شرقی ایران، که از کشاورزی و دامداری امرار معاش میکردند عملاً درآمدشان کاهش ‌یافته و بیشترین آسیب را از خشکسالی تجربه کردند. ( آیا وظیفه حکومت آخوندی نیست که از این مردم فقر زده حمایت کند و بخشی از درآمدهای نفتی را صرف زندگی این مردم خدازده بکند؟ آیا عدالت اجتماعی در اسلام و حکومت عربزده ها یعنی این؟!) این موضوع موجب شده بسیاری از مردم منطقه برای کسب درآمد به شهرها مهاجرت کنند و اکنون ۴ شهر زابل، زاهدان، چابهار و ایرانشهر حالا بیش از یک‌ میلیون نفر حاشیه‌نشین دارند و در این میان رتبه نخست حاشیه‌نشینی در کشور را شهر چابهار به خود اختصاص داده است. بندر چابهار به دلیل موقعیت راهبردی، که نزدیک‌ترین راه دسترس کشورهای شرقی ایران از قبیل (پاکستان، أفغانستان و هند ... ) به آب‌های آزاد را دارد و یکی از زیباترین شهرهای جنوب شرقی ایران در کرانه سواحل مکران و اقیانوس هند است، به دلیل جاذبه‌های کم‌نظیری که در این شهر بندری وجود دارد به آن لقب «بهشت» جنوب ایران داده شده است. به همین دلیل این منطقه ازاهمیت فراوانی برخوردار است. متاسفانه در حال حاضرتنها بندر اقیانوسی ایران بزرگترین حاشیه نشینی کشور را در خود جای داده است. به‌طوری‌ که از جمعیت ۱۲۰ هزار نفری آن بیش از ۶۰ درصد حاشیه‌نشین‌ در مناطق و سکونتگاه‌های غیر رسمی زندگی می‌کنند. بنا بر گفته مسئولان ۶۰ درصد جمعیت این بندر در ۳۳۰ هکتار از اراضی حاشیه شهر شامل مناطق "جنگولک، کمب‌مرادآباد، رمین، عثمان‌آباد، میرآباد و نوک‌آباد" ساکن هستند. در منطقه میرآباد، با فاصله ای اندک از منطقه آزاد چابهار بیش از هزار خانواده بدون داشتن امکانات اولیه آب، برق، بهداشت و سایر امکانات رفاهی در کپرها و آلونک‌ها زندگی می‌کنند....

جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس, آمریکا تا پایان دوره بایدن هم به ایران ضمانت نمی‌دهد!


 

جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس, آمریکا تا پایان دوره بایدن هم به ایران ضمانت نمی‌دهد!

اقتصاد قوی داشتیم چه بسا مذاکره نمی‌کردیم!

جلال زاده گفت: اسفند پارسال مذاکرات تقریباً به سرانجام رسیده بود اما آمریکا زیر قول‌هایی که داده بود زد.

جمعه‏، 01‏ ژوئیه‏ 2022

بازی بی سرانجام به اصطلاح مذاکرات برجام ادامه دارد و سیاستمداران مشغول لاس زدن و پول درآوردن از حق مأموریت های چرب و نرم از جیب مالیات دهندگان هستند و این بازی هرچه طولانیتر بهتر! و درآمد بیشتر و چریدن در هتل های لوکس.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با حضور در برنامه صف اول شبکه خبر گفت: در راستای تقویت دیپلماسی اقتصادی پیشنهادی مبنی بر ایجاد سازمان دیپلماسی اقتصادی در وزارت خارجه ارائه دادیم که دوستان ما در وزارت امور خارجه هم موافق ایجاد این سازمان هستند.

وحید جلال زاده بیان اینکه در هشت سال گذشته هیچ سفری در سطح رئیس جمهور به کشورهای آفریقایی نداشتیم، گفت: با همسایگان خود به روابط تک رقمی تجاری رسیده بودیم و برخی دوستان از ما نا امید شده بودند.

 به گفته رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس روابط اقتصادی ایران با آفریقا به زحمت به ۶۰۰ میلیون دلار رسیده و این در حالی است که مبادلات تجاری  آفریقا با کشوری مثل ترکیه به ۱۷ میلیارد دلار رسیده است.

آمریکا حاضر نیست تا پایان دوره بایدن هم به ایران ضمانت بدهد

وحید جلال زاده در بخش دیگری از این برنامه با تاکید بر اینکه در بحث عمل به برجام، فقط آمریکایی ها نبودند که خلف وعده می‌کردند، بلکه اروپا هم همین طور بود، گفت: با این وجود در اسفند ماه مذاکرات تقریباً به سرانجام رسیده بود و  دو طرف آماده امضای توافق بودند، اما آمریکا زیر قول هایی که به ایران روسیه و چین داده بود زد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه در دور جدید مذاکرات در دو موضوع با آمریکا به نتیجه نرسیدیم، گفت: موضوع انتفاع اقتصادی ایران از مذاکرات یکی از آن‌هاست و آمریکا حاضر نیست تا پایان دوران بایدن هم به ایران ضمانت بدهد.

به گفته وحید جلال زاده، موضوع پادمان، تضمین های ایران از آمریکا و لیست قرمز از موارد اختلافی دیگر تهران و واشنگتن است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه توضیح می‌دهد که در مذاکرات به لیستی رسیده بودیم اما آمریکا تضمین نداد بعد از توافق افرادی را به لیست قرمز اضافه نکند.

اگر اقتصاد داخل کشور قوی بود چه بسا به دنبال مذاکرات نمی رفتیم/ بایدن مرتکب اشتباه تاریخی نشود

وحید جلال زاده در ادامه با تاکید بر اینکه در مذاکرات دنبال انتفاع اقتصادی هستیم، گفت: اگر اقتصاد داخل کشور قوی بود چه بسا به دنبال مذاکرات نمی رفتیم و اگر بخواهیم در روابط خارجی قوی عمل کنیم باید در داخل تولید قدرت کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان همچنین با اشاره به سفر روزهای آینده جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه گفت: متاسفانه گزارش هایی که از سردمداران منطقه به آمریکا می رسد که گزارش های غلطی است و بایدن نباید مرتکب اشتباه راهبردی و تاریخی شود چرا که قطعا جمهوری اسلامی مقابل این اشتباه ابتکارات لازم را اتخاذ خواهد کرد.