گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

توماس جفرسن: اگر دولتها از مردم بترسند دمکراسی است و اگر مردم از دولتها بترسند دیکتاتوری است.
گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

توماس جفرسن: اگر دولتها از مردم بترسند دمکراسی است و اگر مردم از دولتها بترسند دیکتاتوری است.

سرنوشت جنبش کارگری و جشن آن در آلمان نازی


سرنوشت جنبش کارگری و جشن آن در آلمان نازی


http://www.dw.de/سرنوشت-جنبش-کارگری-و-جشن-آن-در-آلمان-نازی/a-16782131


Deutsche welle farsi  چهار شنبه، 2014/01/08  


Foto


مقدمه از  نادر احمدی: همانطور که در مطلب زیر که بر گرفته از سایت فارسی رادیو آلمان است می خوانید طبقه کارگر آلمان فقط مورد علاقه مارکسیست ها و برادرانشان یعنی "سوسیا ل دمکرات ها" نبوده است و نازی های آلمان نیز همانطور که از اسمشان (ناسیونال سوسیالیست) پیداست مدافع طبقه کارگر بوده اند! و آنان نیز در حالیکه مانند حکومت بلشویکی استالین و حکومت مائو در چین مخالفان خود را از سر راه بر می داشته اند برای سوار شدن بر این طبقه کمتر از مارکس پرستان بر ماهیت به اصطلاح سوسیالیستی طبقه کارگر تآکید نکرده اند! و در ادامه در مطلب سایت فارسی رادیو آلمان که در زیر می آید چنین می خوانیم  : ( ... رژیم نازی به رهبری هیتلر، اولین دولتی بود که "روز کارگر" را در آلمان به عنوان روز تعطیل به رسمیت شناخت ... واقعیت تلخ این است که "شورای سراسری اتحادیه‌های کارگری آلمان" در فوریه ۱۹۳۳ خود را "بی‌طرف" دانست، درحالی که در همان زمان گروه‌های ضربت نازی‌ها، در کوی و برزن به پیگرد فعالان کمونیست و چپ‌گرا می‌پرداختند. کنفدراسیون کارگری حتی از اعضای خود خواست که در جشن‌های اول ماه مه زیر پرچم نازی‌ها، شرکت کنند...) که خود نشان دهنده علاقه رهبران اتحادیه های کارگری و طبقه کارگر آلمان به دولت هیتلر است. در مطلب دیگری به نام: " ریشه های مشترک مارکسیسم و ناسیونال- سوسیالیسم" که من آنرا قبلآ در "سایت رهایی" منتشر کرده ام و لینک آن نیز در انتهای این مطلب درج می شود، شما می توانید نظرات بسیار رادیکال و ضد سرمایه داری رهبران آلمان نازی را مطالعه کنید! بطور مثال هیتلر می گوید: - وجوه اشتراک ما با بلشویکها بیش از وجوه اختلاف ما با آنان است ... من همیشه دستور داده ام که کمونیست های سابق فورأ به عضویت حزب ما پذیرفته شوند. ( هیتلر: ناسیونال سوسیالیسم 1945-1889) شما به متن سخنرانی زیر که توسط هیتلر در اول ماه مه 1927 ایراد شده است توجه کنید: ".. ما سوسیالیست هستیم. ما دشمنان امروز سیستم سرمایه داری هستیم که با پرداخت دستمزد ناعادلانه، افراد از نظر اقتصادی ضعیف را استثمار می کند، و انسانها را بجای کیفیت عملکرد و مسئولیت پذیری آنان، بر مبنای میزان ثروت و دآرایی آنان ارزشیابی می کند، و ما مصمم هستیم تا یک چنین سیستمی را تحت هر شرایطی نابود کنیم .."

و گوبلز وزیر تیلیغات آلمان نازی در سال 1928 در "در آنگریفت" چنین نوشت: " .. در یک سیستم سرمایه داری، که موجب فلاکت کارگران است، کارگران، نه یک موجود انسانی، نه یک موجود تولید کننده ثروت، نه خلق کننده اشیاء مورد نیاز ما، بلکه به یک ماشین تبدیل شده اند. .."

بعد از آنکه در سال 1030 "حزب ناسیونال سوسیالیست کارگران آلمان" به یک حزب مطرح تبدیل شد یک سری از اقدامات را در دستور کار خود قرار داد که بعضی از این اقدامات مانند پرداخت حقوق دوران پیری و از کار افتادگی از منابع درآمد عمومی، خیلی مدرن بود.)

با توجه به محتوای سخنرانی هیتلر و گوبلز آیا به نظر نمی آید که این سخنان بجای هیتلر و گوبلز از دهان مارکس و لنین بیرون آمده است؟ آیا تصادفی است که بدون استثناء تمام احزاب مارکسیست چه آنها که در حکومت هستند یا در خارج از حکومت، بعد از طی یک دوره گذار دفاع از سوسیالیسم متمرکز دولتی، به احزاب سوسیالیست مدافع نظام سرمایه داری نئولیبرال تبدیل می شوند؟ آیا دولت بلشویکی استالین در شوروی سابق و دولت مائو پرست در چین یک دولت ناسیونال سوسیالیست نبودند و نیستند!؟ "لینک اصل این مطلب نیز در انتهای این مقاله درج می شود. در ادامه اصل مطلب برگزیده از سایت فارسی رادیو آلمان را مطالعه کنید.)

سرنوشت جنبش کارگری و جشن آن در آلمان نازی


http://www.dw.de/سرنوشت-جنبش-کارگری-و-جشن-آن-در-آلمان-نازی/a-16782131


Deutsche welle farsi  چهار شنبه، 2014/01/08  


ناسیونال سوسیالیست‌ها به نام تمام ملت آلمان سخن می‌گفتند و از جنبش مستقل کارگری نفرت داشتند. آن‌ها با شگردهای گوناگون، از مغزشویی و تبلیغ گرفته تا تهدید و کشتار، قدرت خود را بر جنبش کارگری بسط دادند.

هنگامی که حزب ناسیونال سوسیالیسم به رهبری آدولف هیتلر قدرت را در آلمان به دست گرفت و "رایش سوم" را پایه گذاشت، تلاش کرد سلطۀ خود را بر تمام ارکان جامعه گسترش دهد. تسلط بر جنبش کارگری از اهداف مهمی بود که نازی‌ها از دیرباز دنبال می‌کردند... 

ادامه مطلب ...

درخواست دولت‌ها از گوگل برای سانسور رو به افزایش است

 

درخواست دولت‌ها از گوگل برای سانسور رو به افزایش است 

Deutsche welle  دوشنبه، 2013/12/23 

مقدمه: آیا در شرایط کنونی تلاش دولت ها برای سرکوب و سانسور اندیشه های آزاد یک امر تازه است؟ بدون شک خیر! دولت جانوری است خونخوار و دشمن آزادی که توسط بشریت و بر علیه بشریت ایجاد شده است! "دولت" چاهی است که توسط بشریت کنده شده است و در شرایط کنونی برای جامعه بشری هیچ راهی وجود ندارد تا خود را از چاه دولت بیرون بیاورد! آری تمام انواع دولت ها، انقلابی یا ضد انقلابی، مارکسیست و یا مجاهد خلق، یک مافیای قدرت و غارت و جنایت هستند! و توماس جفرسون رئیس جمهور اسبق آمریکا در مورد ماهیت دولت ها چنین می گوید: "دمکراسی وقتی است که دولت ها از مردم می ترسند و دیکتاتوری وقتی است که مردم از دولت ها می ترسند".

گوگل در آخرین گزارش شفافیت خود اعلام کرد که درخواست‌های دولت‌های جهان از این کمپانی برای حذف اطلاعات آنلاین و تحویل داده‌های خصوصی کاربران نسبت به سال گذشته ۶۸ درصد افزایش یافته است....

ادامه مطلب ...