گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

توماس جفرسن: اگر دولتها از مردم بترسند دمکراسی است و اگر مردم از دولتها بترسند دیکتاتوری است.
گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

توماس جفرسن: اگر دولتها از مردم بترسند دمکراسی است و اگر مردم از دولتها بترسند دیکتاتوری است.

روز جهانی پناهندگان


روز  جهانی     پناهندگان

© AP Photo/ Denis Farrell

تجزیه و تحلیل از سایت اسپوتنیک

6/20/2015

 

پناهندگان افرادی هستند که از کشور خود به خاطر ترس از تعقیب نژادی، دینی، شهروندی، سیاسی و یا وابستگی به گروه های اجتماعی خاص گریخته و نمی توانند یا نمی خواهند به کشورشان بازگردند.

در طول سالیان متمادی، کشورهای مختلف و مناطق مختلف روزها یا هفته هایی را به یاد پناهندگان اختصاص می دهند. یکی از رایج ترین این روزها، روز پناهندگان افریقا است که در روز 20 ژوئن در برخی کشورها برگزار می شود.

روز چهارم دسامبر 2000 سازمان ملل متحد قطعنامه ای را به تصویب رساند که در آن گفته شده بود پنجاهمین سالگرد کنوانسیون مربوط به پناهندگان متعلق به سال 1951 در سال 2001 برگزار خواهد شد و سازمان اتحاد افریقایی موافقت کرد که روز 20 ژوئن را به نام روز پناهندگان افریقایی بنامد.

 لینک ادامه مطلب

عفو بین‌الملل: اوج بحران پناهندگی پس از جنگ جهانی دوم



تعداد آوارگان جهان به ۶۰ میلیون نفر رسید


تعداد آوارگان در جهان به ۶۰ میلیون نفر رسید

‏06/18/2015

بر اساس پژوهش انستیتوی هایدلبرگ، در سال ۲۰۱۴ جهان شاهد ۲۱ جنگ و ۴۲۹ نزاع سیاسی بوده است. گفته می‌شود که شمار برخوردهای نظامی در سطح جهان افزایش یافته، اما رسانه‌ها بیشتر در باره چند جنگ بزرگ خبررسانی می‌کنند.

شمار جنگ‌ها و درگیرهای نظامی در سراسر جهان در سال گذشته میلادی (۲۰۱۴) افزایش یافته است. در سال گذشته میلادی جهان صحنه ۲۱ جنگ بود که یک مورد بیشتر از سال ۲۰۱۳ میلادی است.

ادامه مطلب

Picture

اشپیگل: قزاقستان به رهبران سابق اروپا حقوق می‌دهد

اشپیگل: قزاقستان به رهبران سابق اروپا حقوق می‌دهد!!

Picture

 17‏/06‏/2015

 

به نوشته روزنامه اشپیگل چاپ آلمان، صدراعظم و رئیس جمهور پیشین آلمان و همچنین روسای جمهور سابق لهستان، ایتالیا و اتریش از قزاقستان حقوق سالانه گرفته‌اند. این هفته‌نامه می‌نویسد سران سابق اروپا با گرفتن پول از یک دیکتاتور حمایت کردند.

 

هفته نامه آلمانی اشپیگل در شماره ۲۵ خود (۲۳ خرداد/ ۱۳ژوئن) افشا کرده است که عالیترین مقام‌های سیاسی سابق آلمان و اروپا جهت "لابیگری و مشاوره" برای نورسلطان نظربایف، رهبر قزاقستان حقوق کلانی دریافت کرده‌اند. این سران اروپائی عضو "کلوب دوستداران قزاقستان" بودند که وظیفه داشته است پرستیژ قزاقستان را در اروپا و جهان بهتر کنند و به رهبر قزاقستان "مشاوره" دهند.

درمیان نام‌های افشا شده: گرهارد شرودر، صدراعظم پیشین آلمان، هورست کوهلر، رئیس جمهور سابق، اوتو شیلی، وزیر کشور سابق، پتر گاو وایلر، یکی از سران "اتحادیه سوسیال مسیحی آلمان"، آلفرد گوزن-بائور، رئیس جمهور پیشین اتریش و گرداننده کلوب دوستداران قزاقستان، آلکساندر کوازنیفسکی، رئیس جمهور سابق لهستان، مارسلینو اوری، وزیر خارجه پیشین اسپانیا، ماکس پتر راتسل، رئیس قبلی پلیس بینالملل اینترپل و رومانو پرودی، نخست‌وزیر سابق ایتالیا را می‌توان مشاهده کرد.

به نوشته اشپیگل سران سابق اروپائی سالانه برای "خدمات ویژه" خود حقوقی بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار یورو دریافت کرده‌اند.


لطفا متن کامل این مطلب را در لینک زیر به همراه چند مطلب دیگر در رابطه با سیاست دولت آلمان در مورد  ایران مطالعه کنید.

ادامه مطلب در این لینک:


آیا قیام سال 57 یک انقلاب مخملی- آمریکایی بود؟


آیا قیام سال 57 یک انقلاب مخملی- آمریکایی بود؟



نادر احمدی

نوشته شده در تاریخ: ۰۳-۰۲-۲۰۱۰


در بحبوهه هیجانات قیام سال 57 و بعد از آن تعدادی از گروههای چپ  از ملاقات بهشتی و ژنرال آمریکایی هایزر در جزیره گوادلوپ خبر دادند که در این ملاقات در مورد  نحوه انتقال قدرت از شاه به خمینی توافق شد. در سالهای 63 در خیابانهای تهران شبنامه هایی پخش شد که در آن بر ماهیت مشکوک قیام 57 و کارگردانی آن توسط دولت آمریکا تأکید شده بود. در کتابی به نام "جنگ بی پایان" ضمن توضیح تقابل منافع جنبشهای مردمی در سراسر جهان با منافع دولت آمریکا، نحوه دخالت این دولت و ابزارهای آن مانند مؤسسات تحقیقاتی و سازمانهای جاسوسی متعددش توضیح داده شده بود ( در آمریکا در کنار سازمان سیا و اف.بی.آی، 14 سازمان اطلاعاتی دیگر وجود دارند که در عرصه های ملی و بین المللی فعال هستند). بر همگان روشن است که در دوران جنگ سرد برای سیاستمداران و استراتژیست های آمریکایی، تقابل با شوروی سابق و تضعیف آن از اولویت اول جهانی برخوردار بود. دولت آمریکا ابزار خدا و مذهب را بر علیه کمونیسم توخالی و مزاحم روس در عرصه های متفاوتی بکار گرفت. به دستگاه پاپ در روم کمک کرد تا انجیل به روسیه قاچاق کند، برای اسامه بن لادن و تشکیل گروه القاعده، به گفته وزیر خارجه سابق هلند به نام "فان میرلو" در کشورهای مختلف عربی و اسلامی بیش از سی هزار نفر را در هنگ "آبراهام لینکلن" سازماندهی و به افغانستان اعزام کرد تا در کنار گروه طالبان که این گروه نیز توسط سازمان سیا و همکاری سازمان اطلاعات پاکستان در مدارس مذهبی این کشور ایجاد شده بود در امر جهاد بر علیه ارتش اشغالگر سرخ روسیه در افغانستان بجنگند! بی نظیر بوتو نخست وزیر اسبق پاکستان در دوران ایجاد طالبان، لقب "مادر طالبان" را به خود اختصاص داده بود! بدون شک اشغال افغانستان توسط ارتش سرخ کلید مرگ دولت شوروی سابق بود و من تعجب نخواهم کرد اگر ورود ارتش سرخ به باطلاق افغانستان یک طرح و دام آمریکایی بوده باشد! 


از وب سایت رهایی دیدن کنید:

AnarchoSocialism = Libertarian Socialism

http://rahaii.weebly.com/

ادامه مطلب ...