گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

توماس جفرسن: اگر دولتها از مردم بترسند دمکراسی است و اگر مردم از دولتها بترسند دیکتاتوری است.
گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

توماس جفرسن: اگر دولتها از مردم بترسند دمکراسی است و اگر مردم از دولتها بترسند دیکتاتوری است.

سکونت دو کودک بی‌سرپرست در یک چاله در استان لرستان +عکس، ویدئو


آیا در حکومت ناب محمدی جمهوری اسلامی این کودکان به اندازه طرفداران اخوان المسلمی فلسطینی سزاوار حمایت نیستند که به حال خود رها شده اند؟ گفته می شود که اگر در همسایگی یک مسلمان یک فرد دیگری گرسنه بخوابد او مسلمان نیست و بر این اساس حکومت جمهوری اسلامی مسلمان نیست.آ

08:20 31.12.2020

لینک خبر: سایت فارسی اسپوتنیک روسیه

در حومه رودخانه کوهدشت استان لرستان دو کودک در چاله زندگی می کنند!

به گزارش اسپوتنیک، در کلیپی از دو کودک بی سرپناه که خواهر و برادر هستند، صحبت می شود که سرپناهی را در نزدیکی سد ساحلی و مسیر سیلاب‌های منطقه کوهدشت در استان لرستان با استفاده از نخاله ها و ضایعات پلاستیک ساخته و در آن با وجود خطرات محیطی به سختی شب را به صبح می‌رسانند.
گزارشگری به سمت آنان رفته تا از شرایط آنان فیلم بگیرد. به گفته گزارشگر سکونت این دو کودک بی خانمان در نزدیکی سد ساحلی بسیار خطرناک است و هرآن ممکن است با باریدن باران‌زیاد و سیل، آنان بی پناهتر شوند
این گزارشگر با زبان محلی با کودکان صحبت می کند که وضعیت آنان بسیار دردناک است.
بسیاری از کاربران با دیدن این کلیپ بسیار ناراحت شده و حال آنان دگرگون شده است. بعضی از کاربران معتقدند که حتما این کودکان در آن چاله بیمار شده اند و هر چه سریعتر باید تحت درمان قرار گیرند. عده ای دیگر از کاربران عنوان کردند که باید سرپرست مناسبی برای آن اتخاذ شود و یا اینکه به بهزیستی استان لرستان تحویل داده شوند.

می‌گویند می‌خواهیم نفت بفروشیم امّا عده‌ای نمی‌گذارند؛ بگویید آنچه فروختید را چگونه هزینه کردید؟


30‏/12‏/2020

…..جلیلی با بیان اینکه امروز برخی در جنگ اقتصادی می‌گویند «می‌خواهیم نفت بفروشیم امّا عده‌ای نمی‌گذارند» گفت: آیا مسئله، فروش نفت یا عدم فروش نفت است یا مسئله عدم مدیریت صحیح درآمدهای ناشی از نفت است؟ اینجاست که یکدفعه می‌بینید مسئله عوض می‌شود و عده‌ای می‌گویند نفت بفروشیم و عده‌ای می‌گویند نفروشیم. به‌جای این حرف، اصلاً بگویند آن مقدار نفتی را که فروختید چگونه هزینه کردید؟

وی ادامه داد: در شرایط فشار حداکثری دشمن، با هر زحمتی درآمدهایی کسب شده است، بعد خودشان می‌گویند که بله متأسفانه درآمدهایی که کسب کردیم و ده‌ها میلیاردی که هزینه شد، اینجا اشتباه صورت گرفت و این میزان ارزی که برای واردات کالای ضروری تخصیص داده شده، یا طرف وارد بازار نکرده یا از جای دیگر صادر کرده است.

عضو شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: زمانی می‌گفتند اگر توافق کنیم این میزان پول به‌دست می‌آید و گشایش حاصل می‌شود. ده‌ها برابر آن پول در کشور هزینه می‌شود و بعد خود دوستان می‌گویند به‌ خوبی هزینه نشده است. خب چرا به‌درستی هزینه نشده است؟ می‌گویند ارز ۴۲۰۰ تومان را برای کالاها تخصیص داده‌ایم و کالا وارد شده است. خب پس چرا قیمت ها بالا رفته است؟ بعد می‌گویند خب برویم فلان مسئله را در سطح خارجی حل کنیم تا قیمت‌ها کاهش پیدا کند. می‌گوییم چه ربطی دارد. این همان شناخت غیرصحیح صحنه است……

لینک اصل مطلب

نگاهی به چرایی حمایت مالی ایران از گروه‌های عرب طرفدارش

نگاهی به چرایی حمایت مالی ایران از گروه‌های عرب طرفدارش

29-Dec-20

مقدمه: آیا در ایران نیازمندتر از عرب ها نداریم؟ آیا حکومت ایران باید حقوق کارمندان گروه حماس را از حلقوم کارمندان ایرانی بیرون بکشد و به آنان بدهد؟! به این گزیده از مطلب زیر که در خبرگزاری فارس منتشر شده است توجه کنید و آیا باید این پول صرف کارتن خواب ها و قبرستان خواب های بی سرپناه ایرانی بشود و یا صرف دستگاه بوروکراسی فاسد اخوان المسلمی حماس بشود؟!

الزهار ادامه می‌دهد که در دیدار با حاج قاسم سلیمانی بر روی مبلغی برای کمک به دولت فلسطین برای پرداخت حقوق کارمندان و کمک به مردم به توافق می‌رسند، اما زمانی که به فرودگاه می‌روند چند چمدان را می‌بینند که حاوی ۲۲ میلیون دلار بوده. به گفته او مبلغ توافقی بیش از این بوده اما به دلیل آنکه هیأت آنها ۹ نفر بوده و گنجایش هر چمدان هم ۴۰ کیلوگرم بوده، بیشتر از این مبلغ را نتوانسته‌اند منتقل کنند.

گروه سیاسی خبرگزاری فارس

اظهارات الزهار، روایتی است جذاب از چگونگی نقل و انتقال پول میان ایران و گروه‌های مقاومت فلسطینی، اما آنچه که رسانه‌های معاند و ضدانقلاب فارسی‌زبان به آن پرداخته‌اند، برجسته‌سازی کمک‌های مالی جمهوری اسلامی ایران به هم‌پیمانان منطقه‌ای خود با چاشنی پنهانکاری است

 

گروه سیاسی خبرگزاری فارس: اظهارات محمود الزهار چهره‌ ارشد حماس و وزیرامور خارجه سابق فلسطین در گفتگویی با شبکه العالم به مناسبت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی که گفته است در سفرش به تهران حاج قاسم به آنها کیف‌هایی حاوی ۲۲ میلیون دلار داده تا با آن حقوق کارمندان دولت خودگردان پرداخت شود، چند روزی است به سوژه‌ای برای رسانه‌های فارسی زبان و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است.

آنطور که محمود الزهار خودش در این گفتگو روایت می‌کند، سفرش به تهران مربوط به سال ۲۰۰۶ میلادی است که در دیدار با محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور وقت، درخواست‌هایی را مطرح می‌کند و احمدی‌نژاد هم او را به فرمانده نیروی قدس سپاه ارجاع می‌دهد.

الزهار ادامه می‌دهد که در دیدار با حاج قاسم سلیمانی بر روی مبلغی برای کمک به دولت فلسطین برای پرداخت حقوق کارمندان و کمک به مردم به توافق می‌رسند، اما زمانی که به فرودگاه می‌روند چند چمدان را می‌بینند که حاوی ۲۲ میلیون دلار بوده. به گفته او مبلغ توافقی بیش از این بوده اما به دلیل آنکه هیأت آنها ۹ نفر بوده و گنجایش هر چمدان هم ۴۰ کیلوگرم بوده، بیشتر از این مبلغ را نتوانسته‌اند منتقل کنند.

در نخستین نگاه اظهارات الزهار، روایتی است جذاب از چگونگی نقل و انتقال پول میان ایران و گروه‌های مقاومت فلسطینی، اما آنچه که رسانه‌های معاند و ضدانقلاب فارسی‌زبان به آن پرداخته‌اند، برجسته‌سازی کمک‌های مالی جمهوری اسلامی ایران به هم‌پیمانان منطقه‌ای خود با چاشنی پنهانکاری است، گویی که کمک‌های مالی ایران به گروه‌های هم‌فکر منطقه‌ای موضوع تازه‌ای است که نخستین بار از زبان الزهار مطرح شده است.

کمک جمهوری اسلامی ایران به هم‌پیمانان و گروه‌های هم‌فکر منطقه‌ای موضوعی است که تاکنون چندین بار چه از سوی رهبر معظم انقلاب و چه از سوی دیگر مقامات و مسئولین کشور و نظام و حتی دیگر مسئولان و رهبران مقاومت در منطقه بیان شده است و برای آن شاهد مثال‌های فراوانی وجود دارد ادامه مطلب ...

پنج هزار آقازاده‌ی ایرانی در آمریکا زندگی می‌کنند

پنج هزار آقازاده‌ی ایرانی در آمریکا زندگی می‌کنند

04:20 18.11

اسپوتنیک فارسی

وزیر پیشین نفت ایران از زندگی ۵ هزار اولاد مدیران اصلاح طلب و اصولگرا در آمریکا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد غرضی، فعال سیاسی و وزیر دوران جنگ، در گفتگو با خبرآنلاین در بخشی از صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد که اصولگرایان تمام حاکمیت، دولت، مجلس و قوای قضاییه را می‌خواهند، کما اینکه اصلاح طلبان نیز همینگونه هستند، منتهی با هم تعامل می‌کنند، یعنی بخش‌های مختلف را به هم واگذار می‌کنند و در یک چیزی شریک هستند: زیر زندگی و زیر معیشت برای مردم؛ یعنی آنها در این شراکت دارند و بقیه را بین هم تقسیم می‌کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: «شما ببینید از این ۵ هزار اولاد مدیران اصلاح طلب و اصولگرا که در آمریکا هستند چگونه امتیازات را بین خودشان تقسیم کرده‌اند و اصلا مشخص نیست که او پسر یک اصولگرا است یا پسر یک اصلاح طلب. شما کشور را مقداری سیاسی می‌بینید و من بیشتر آن را اداری می‌دانم. آنها در بالا دعوای زرگری راه می‌اندازند و در زیر منافع را تقسیم می‌کنند

این موضوع با واکنش‌های کاربران بسیاری در فضای مجازی همراه شده است. کاربران با کنایه عنوان می‌کنند از اینکه فرزندان دولتمردان ایرانی در آمریکا زندگی می‌کنند و اینکه همگی تظاهر می‌کنند که برای تحصیل به آمریکا رفته‌اند و دانشجو هستند باخبر بوده‌اند اما نمی‌دانستند تعداد این دانش دوست‌ها و دانش جوها پنج هزار نفر است. این کاربران عنوان می‌کنند که تنها ۳۰۰ نفر از ۵ هزار فرزندان دولتمردان و آقازاده ها در خارج از کشور ایران مشغول به تحصیل هستند و به صراحت دروغ می‌گویند.

این کاربران معتقدند آمریکا با توجه به اینکه منافع خودش در حضور این افراد با توجه به سرمایه‌گذاری‌های کلانی که می‌کنند است، اما باید آنها را از کشورش اخراج کند و اجازه ندهد با پول مردم ایران این چنین خوش‌گذرانی کنند، مگر می‌شود کسی همچون فرزند معصومه ابتکار ۲۰ سال برای تحصیل در آمریکا باشد؟!

بسیاری از کاربران ایرانی با خشم و تنفر از مسئولان، مدیران و دولتمردان ایرانی سخن می‌گویند و بر این باورند که فرزندان این افراد با سرمایه و حق مردم ایران در حال خوش‌گذرانی هستند. البته این کاربران در کنار این خشم امیدی وصف ناشدنی به آبادی کشورشان و برپایی عدالت و شادی در سرزمین‌شان دارند.

سپاه موشک های برد کوتاه آرش و هواپیماهای بدون سرنشین در عراق مستقر کرد

سپاه موشک های برد کوتاه آرش و هواپیماهای بدون سرنشین در عراق مستقر کرد

27-Dec-20

منبع: اسپوتنیک فارسی

موشک های برد کوتاه آرش و هواپیماهای بدون سرنشین سپاه در تاسیسات و اردوگاه های متعلق به گروه های مسلح عراقی نزدیک به ایران مستقر شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه کویتی القبس به نقل از منابع ایرانی گزارش داد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (سپاه، بخشی از نیروهای مسلح ایران) موشک های برد کوتاه و هواپیماهای بدون سرنشین در عراق مستقر کرده است.

به گفته منبع، موشک های آرش که موشکهای هدایت شونده برد کوتاه با دقت بالا هستند به عراق منتقل شده است، موشک های آرش متعلق به نیروهای زمینی سپاه است. درباره هواپیماهای بدون سرنشین، منابع می گویند که آنها در ایران تولید شده اند و در تاسیسات محافظت شده ویژه ای در استانهای جنوبی عراق قرار داده شده اند.

منابع تأکید کردند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ممکن است طی چند هفته آینده حملات موشکی و بدون سرنشین را علیه اهدافی نه تنها در عراق، بلکه در برخی کشورهای دیگر منطقه نیز انجام دهد. منابع ادعا می کنند که این حملات ممکن است پس از عزیمت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از سمت خود و آمدن جو بایدن به جای وی رخ دهد.

علاوه بر این، منابع همچنین خاطر نشان می کنند که اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه در سفر اخیر خود به عراق، در مورد احتمال پاسخ به ترور محسن فخری زاده، فیزیکدان هسته ای ایران، که در آن مقامات ایران اسرائیل را مقصر می دانند، صحبت کرد.

پیش از این، ترامپ ایران را به حمله به سفارت آمریکا در بغداد متهم کرد و تهدید کرد که در صورت تلفات نیروهای آمریکایی در آینده، تهران را مسئول خواهد دانست. سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت تهران اتهامات ترامپ را رد می کند و آنها را بی اساس می داند.

        اگر این خبر موثق باشد نشانه بروز تحولاتی جدی خواهد بود و البته سوال این است که چرا یک چنین اقدامی در سوریه انجام نمیگیرد تا مانع تبدیل فضای هوایی سوریه به شکارگاه هواپیماهای اسرائیلی بشود؟