گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

توماس جفرسن: اگر دولتها از مردم بترسند دمکراسی است و اگر مردم از دولتها بترسند دیکتاتوری است.
گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

توماس جفرسن: اگر دولتها از مردم بترسند دمکراسی است و اگر مردم از دولتها بترسند دیکتاتوری است.

ارسال مواد غذایی از امارات و از طریق اردن و عربستان به اسرائیل تا فلسطینی ها را بکشند!

اولین محموله از مواد غذایی تازه با همکاری اردن و عربستان از دبی به فلسطین اشغالی رسید.

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، واللا نیوز در گزارشی در این رابطه فاش کرد، کریدور زمینی به عنوان جایگزین دریای سرخ (که توسط مبارزان یمنی بر روی تردد کشتی های حامل کالا به مقصد اسرائیل بسته شده است) برای کمک به اسرائیل وارد عمل شده است.

بر اساس این گزارش، کریدور زمینی از بنادر دبی با طی کردن 2 هزار کیلومتر و بعد از عبور از کشورهای عربستان و اردن به سرزمین‌های اشغالی می‌رسد.

در این مسیر کالاها از طریق کامیون به فلسطین اشغالی می‌رسند.

رژیم صهیونیستی به همین منظور اپلیکیشنی به نام تراک نت را ایجاد کرده‌ و قصد دارد کامیون داران و نیازمندان به خدمات حمل زمینی را از این طریق ترغیب به استفاده از بنادر دوبی به عنوان جایگزینی برای ترابری دریایی از طریق دریای سرخ کنند.

به همین منظور پیشنهاد شده است به جای دور زدن قاره آفریقا کالاها تازه از طریق زمینی برای آنها منتقل شود.(این عربهای بی ناموس همانهایی هستند که از صدام بر علیه ایران و از داعش بر علیه سوریه و عراق حمایت همه جانبه کردند)

در ادامه گزارش آمده است طی هفته‌های اخیر 10 کامیون به عنوان پیشقراول این طرح بعد از بارگیری در بنادر خلیج فارس راهی سرزمین‌های اشغالی شدند.

این انتقال در چارچوب قرار داد همکاری است که رژیم صهیونیستی با شرکت خدمات لوجستیکی امارات Puretrans FZCO و بهره برداری بندر دوبی DP WORLD به امضا رساند تا از این طریق خط ترابری کالا از کرانه‌های جنوبی خلیج فارس به بندر حیفا و برعکس برقرار شود که انتقال آزمایشی آن هفته گذشته انجام شد.

کابینه رژیم صهیونیستی و به ویژه وزارت جنگ این رژیم هم با آن موافقت کرده و آن را سریعترین جایگزین بریا کانال سوئز اعلام کردند.

مسیر دوبی تا فلسطین اشغالی 2550 کیلومتر است که حدود 4 روز به طول می‌اجامد و از بحرین این فاصله 1700 کیلومتر بوده و دو روز و7 ساعت زمان نیاز داد.

واللا نیوز تاکید کرد، این کریدور زمینی 1.2 دلار برای هر کیلومتر هزینه دارد که کمی از ترابری دریایی در روزهای عادی گران تر است اما در حال حاضر ارزانتر از آن محسوب می‌شود.

گفتنی است تلویزیون رسمی اردن در واکنش به گزارش واللا نیوز، این خبر را تکذیب و ادعا کرد چنین کریدوری از داخل خاک اردن عبور نکرده است.

 

ژنرال مایکل فلین در باره فساد و سوء استفاده از قدرت توسط اعضای کنگره آمریکا

ژنرال مایک فلین یکی از سران امنیتی - نظامی آمریکا درباره فساد و انحرافات اخلاقی اعضای کنگره دست به افشاگری زده و کنگره آمریکا را آلوده می‌داند.

فارس پلاس؛ گزارش ویژهژنرال مایکل فلین، رییس اسبق اطلاعات نظامی ایالات متحده و مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید، در مصاحبه‌ای تکان‌دهنده، از فساد عمیق و هولناک اعضای کنگره آمریکا سخن گفت. او در این مصاحبه، که طبق معمول توسط رسانه‌های جریان اصلی کاملا بایکوت شد، گفت که حکومت ایالات متحده توسط پدوفیل‌ها اداره می‌شود و سرنخ‌های آن در دست گلوبالیست‌هایی است که به دنبال از بین بردن دولت‌های ملی و برقراری یک حکومت جهانی با اهداف شیطانی هستند، به خطر افتاده است.

ژنرال مایک فلین، می‌گوید که کنگره ایالات متحده توسط لابی‌گران، گلوبالیست‌ها و پدوفیل‌های شرکتی (صاحبان برندهای بزرگ تجاری) به خطر افتاده است که «کاملاً مالک» قانون‌گذارانی هستند که از طریق پدوفیلیا (ارتباط جنسی با کودکان) و رشوه‌های مالی که گرفته‌اند، مانند عروسک هدایت می‌شوند.

ژنرال فلین در خلال مصاحبه اخیر با خبرنگار مستقل، جوی تایر، در تاریخ ۳۰ اکتبر فاش کرد که کنگره ایالات متحده به طور کامل توسط گلوبالیست‌های قدرتمندی که هزینه سفرهای خارجی نمایندگان کنگره را با اسم رمز «CODEL» تأمین می کنند، دستکاری و هدایت می شود. در این سفرها، اعضای مجلس نمایندگان و سنا در تورهایی با تمام هزینه‌ها به کشورهای خارجی می‌روند که در ظاهر با رهبران خارجی نیز ملاقات می‌کنند، اما هدف از این سفرها برای ترتیب‌دهندگان آن‌ها، چیز دیگری است. آن‌طور که ژنرال فلین، مشاور امنیت ملی اسبق ریاست جمهوری، توضیح داد، پارتی‌های جنسی سیاه و عیاشی‌های شیطانی (به طور خاص، سوءاستفاده جنسی از کودکان) برای نمایندگان و سناتورها فراهم و البته مدارک حضور ایشان در این محافل ثبت می گردد تا اصطلاحا در مشت گردانندگان پشت‌پرده باشند.

ژنرال فلین گفت: ما در حال حاضر یک مجلس نمایندگان داریم که کاملاً فروریخته است و عملا در اختیار لابی‌های شرکتی است و صادقانه بگویم، در اختیار گلوبالیست‌‌ها قرار دارد.

او تاکید کرد که این اطلاعات، واقعی هستند که اسناد و مدارک همه‌ی آن موجود است. فلین تصریح کرد که یک روش دیگر به دام انداختن نمایندگان کنگره، وارد کردن ایشان در زدوبندهای مالی کلان است که به شدت آنان را آلوده می سازد.

نزدیک‌ترین دوستان و مشاوران «شاه چارلز» مجرمان جنسی خطرناک بودند

ژنرال مایکل فلین در این مصاحبه‌ تفصیلی با تمرکز بر وضعیت اسفناک رهبری کنونی آمریکا، اظهار داشت که اعضای کنگره توسط گلوبالیست‌ها(جهانی‌گرایان) برای انجام خواسته‌های ایشان، تحت باج‌گیری مستمر قرار دارند، چرا اسناد کارهای شریرانه‌ی این نمایندگان و سناتورها، از جمله سواستفاده جنسی از کودکان، در اختیار اربابان گلوبالیست پشت‌پرده است. گلوبالیست‌ها نام کلی برای محافل قدرتمند سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است که به دنبال از بین بردن دولت‌های ملی، برقراری یک حکومت جهانی با دستورکارهای شیطانی همچون هنجارسازی از انحرافات جنسی، از بین بردن تولیدات ملی، نابودی کشاورزی و دامداری، کنترل کامل بر انسان‌ها از طریق فناوری‌، ترنس هیومانیسم و...هستند که در کلان‌پروژه‌ «اهداف توسعه پایدار» (سند 2030) سازماندهی شده است.

مشاور امنیت ملی سابق در دولت قبلی ایالات متحده، تصویری واضح از واشنگتن دی سی به عنوان کشوری تحت محاصره نیروهای متخاصم ترسیم کرد، جایی که کسانی که بالاترین مناصب را در این سرزمین دارند در باطن، مارکسیست هستند و گلوبالیست‌های دوآتشه و متعصبی محسوب می شوند. فلین گفت:

"کشور ما در حال تسخیر است و ما نیاز مبرمی به رهبران قوی داریم تا در این آشفتگی قیام کنند و کشور ما را به مسیر اصلی بازگردانند. اما این امر با افرادی که در حال حاضر در کاخ سفید نشسته‌اند یا در برخی از این بخش‌های واقعاً حیاتی دولت مانند دادگستری، دفاع، ایالت و به وضوح در جایگاه رئیس سیستم اطلاعاتی ما نشسته‌اند، ممکن نخواهد بود.

اینها افرادی هستند که رادیکال شده اند - بسیار رادیکال - و مارکسیست هستند و به این دستور کار جهانی باور دارند."

فلین در ادامه تصویری حتی تاریک‌تر را ترسیم کرد، جایی که کنترل پشت‌پرده به دلیل رفتارهای جنسی فاسد و سیاه توسط برخی قانونگذاران، به نیروهای مارکسیست واگذار شده است.

فلین گفت: " که مجلس نمایندگان اکنون "کاملاً و کاملاً از کار افتاده است. آن‌ها کاملاً در اختیار لابی‌های شرکتی و گلوبالیست‌ها قرار دارند که در واقع، مالک بسیاری از این اعضای کنگره هستند، زیرا آن‌ها{اعضای کنگره} در سفرهای CODEL به خارج از کشور، با ارتکاب اعمالی چون رابطه‌ی جنسی با کودکان، زیر تیغ قرار دارند."

"سفرهای CODEL" نام کوتاه‌شده‌ برای بازدیدهای رسمی "هیئت اعضای کنگره" به کشورهای خارجی است. فلین اشاره می کند که ممکن است در برخی یا بسیاری از این سفرها، فعالیت‌های شرورانه‌ای رخ داده باشد.

ادعای تکان‌دهنده‌ی فلین، با وجود این که تایید نشده است، در ادامه‌ی سیر افشاگری‌ها در چند سال اخیر، درباره‌ی سرگرمی‌ها و عیاشی‌های شیطانی نخبگان قدرت و ثروت و ستارگان دنیای سرگرمی در محافل پنهان و جزایر اختصاصی است. دست‌کم در مورد پرونده‌ی حیرت‌انگیز و عظیم «جفری اپستین» و شبکه‌ی بردگی جنسی کودکان زیر سن قانونی که توسط او اداره می شد، روابط شمار بسیار زیادی از نامداران عرصه‌ی سیاست، تجارت، هنر و موسیقی و ورزش با او و سفر آن‌ها به جزیره‌ی خصوصی اپستین، تایید شده است.


بیل کلینتون در کنار جفری اپستین و شریک او گیلین ماکسول

 


اپستین و ترامپ رابطه‌ی نزدیکی داشتند

 

جزیره‌ی سنت جیمز کوچک، جزیره خصوصی اپستین که صحنه‌ عیاشی‌های نخبگان آمریکا با کودکان و مناسک شیطانی بود


Sound of Freedom
، فیلمی پیشگام و جسورانه در مورد نجات کودکان از صنعت جهانی قاچاق جنسی است که در سال جاری، با وقفه‌ای ۴ ساله اکران شد و بسیاری از توجهات را به حلقه‌های پدوفیلیا در بین صاحبان شهرت و نفوذ جلب کرد. این فیلم، که بر اساس خاطرات مامور سابق اف بی آی، تیم بالارد، ساخته شده، به اظهارات فلین در مورد ماهیت گسترده بزرگسالان ذینفوذ که درگیر رابطه جنسی با کودکان هستند، اعتبار می بخشد.

این فیلم با بازی جیم کاویزل در نقش مامور سابق امنیت داخلی تیم بالارد، است که یک دهه پیش شغل خود را رها کرد تا بتواند کودکان بی گناهی را که در دنیای زیرین وحشتناک گرفتار شده بودند، نجات دهد، جایی که حدود دو میلیون کودک در سراسر جهان برای سکس اجباری با بزرگسالان فاسد، خرید و فروش می شوند.
کاویزل در بهار گذشته در مصاحبه‌ای با استیو بنن، استراتژیست پیشین کاخ سفید، دولت عمیق جهانی را به تبانی با رسانه‌های جریان اصلی برای سرپوش گذاشتن بر همدستی خود در قاچاق کودکان متهم کرد.

او در اواخر ماه اکتبر، در پادکست «اتاق جنگ» گفت: «جزیره اپستین تنها جزیره‌ای نیست که آن‌ها در آن، «بچه» نگه می دارند. من تازه متوجه شده‌ام که هر وقت داستانی در مورد قاچاق {کودکان} منتشر شد - هر چیزی - روز بعد ناپدید شد {حذف و سانسور}."

چندین سال پیش، رابرت منندز، سناتور دموکرات ایالات متحده از نیوجرسی و از رهبران قدرتمند دموکرات‌ها (که معمار تحریم‌های ضدایرانی و ضدروسی در دو دهه‌ی اخیر در کنگره نیز بوده است}، به دنبال اتهامات مربوط به رابطه جنسی با کارگران جنسی، زیر سن قانونی در جمهوری دومینیکن مورد بازجویی قرار گرفت.
آنتونی واینر، نماینده سابق دموکرات کنگره از نیویورک در سال ۲۰۱۷ به دلیل ارتباط از رتبه‌ ایکس – شروع ارتباط به قصد برقراری رابطه‌ جنسی - با یک دختر ۱۵ ساله مجرم شناخته و به نزدیک به دو سال زندان محکوم شد.

در آن زمان واینر با هما عابدین، معاون رئیس دفتر هیلاری کلینتون در زمانی که وی از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ وزیر امور خارجه ایالات متحده بود و همچنین معاون کمپین انتخاباتی کلینتون در سال ۲۰۱۶ برای ریاست جمهوری ، ازدواج کرد

در اواخر دهه ۱۹۸۰، مشخص شد که مقامات دولت ریگان و بوش از خدمات "کالبوی" - اسکورت مرد - با نام هایی مانند "پسرهای رویایی" و "مرد به مرد" حمایت می کردند.

واشنگتن تایمز این ماجرا را منتشر کرد و گزارش داد که "یک باند روسپی‌گری همجنس‌بازان توسط مقامات فدرال و منطقه‌ای تحت تحقیق است و در میان مشتریانش مقامات کلیدی دولت های ریگان و بوش، افسران نظامی، دستیاران کنگره و بازرگانان آمریکایی و خارجی قرار دارند که در روابط نزدیک با الیت سیاسی واشنگتن هستند."

فلین در طول پادکست بر اساس مسیر فعلی کشور، هشداری هولناک صادر کرد.

فلین به مجری پادکست جوی تایر گفت: «امپراتوری ها در تاریخ جهان خیلی سریع فرو می ریزند. ما یک دولت فراگیر داریم. ما یک بوروکراسی فوق العاده فاسد و تبه‌کار و رهبران منتخب داریم. ما بدهی‌هایی داریم که سرسام آور است و هرگز نمی توانیم بر آن غلبه کنیم. ما ارتش بیش از حد بزرگی داریم که نه تنها بیش از حد منبسط شده است، بلکه آماده هم نیست. و ما در کشورمان مشکلات داخلی با سطوح باورنکردنی جرم و جنایت داریم

پایان پیام/.

 

خاخام یهودی: قبل از اختراع صهیونیسم، ما در فلسطین در صلح زندگی می‌کردیم


یک خاخام یهودی ساکن آمریکا و از اعضای جنبش «ناطوری کارتا» می‌گوید صهیونیسم در تضاد با یهودیت است و یهودیان پیش از اختراع صهیونیسم در صلح و صفا در فلسطین زندگی می‌کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خاخام آمریکایی «دوید فیلدمن» از اعضای جنبش ضدصهیونیستی «ناطوری کارتا» می‌گوید صدها هزار نفر از یهودیان سراسر جهان مخالف صهیونیسم هستند.

فیلدمن که روز دوشنبه برای شرکت در «اجلاس اروپا برای فلسطین» به استانبول رفته بود، به خبرنگار آناتولی در این باره می‌گوید: «یهودیت دین است؛ تنها یک دین است! و شامل سیاست نمی‌شود. اما صهیونیسم یک جنبش سیاسی مطلق مرتبط با ملی‌گرایی است و دین یهودیت نیست. از شانس بد، مردم فکر می‌کنند که این دو یک چیز هستند و تمام یهودیان از اسرائیل حمایت می‌کنند؛ اما این طور نیست

دوید ادامه می‌دهد: «بسیاری از یهودیان سراسر جهان مخالف جنایت‌هایی هستند که اسرائیل مرتکب آن می‌شود! وجود فعلی اسرائیل با عقیده یهودیت در تضاد است، به همین دلیل یهودیانی [که به آن‌ها اشاره شد،] با وجود اسرائیل مخالفند».

دوید اشاره می‌کند که «صدها هزار یهودی مخالف صهیونیسم در جهان مانند او فکر می‌کنند» و جامعه‌ای بسیار قدرتمند که مخالف صهیونیسم است، در نیویورک حضور دارد.

این خاخام یهودی اشغال فلسطین را اشتباه و اقدامات اسرائیلی‌ها را جنایت می‌داند و اضافه می‌کند: «ما می‌گوییم که آنچه برای فلسطین رخ داد، یک اشتباه بود. تمام این جنایت‌ها، کشتارها، سرقت‌ها و سرکوب‌ها از ابتدا به سر یک ملت آمد. این چیزی که امروز و از دو ماه گذشته شاهد آن بوده‌ایم، تنها یک نسل‌کشی نیست، چون اشغال فلسطین از ابتدا اشتباه بود! این یک جنایت است

فیلدمن ادامه می‌دهد: «رفتار اسرائیل تنها از نظر حقوق بین‌الملل جنایت نیست، بلکه از نظر یهودیت نیز این گونه است. تورات تمام این جنایات را حرام کرده است. این‌ها همه باید تمام شود و اگر ما این اشغال را به طور کامل متوقف کنیم -البته امیدوارم این روند مسالمت‌آمیز باشد و کسی دچار درد و رنج نشود، بار دیگر صلحی را که در گذشته پابرجا بود، خواهیم دید».

او تاکید می‌کند: «پیش از اختراع صهیونیسم، ما در فلسطین در صلح زندگی می‌کردیم و این، بار دیگر می‌تواند در آینده رخ دهد و من امیدوارم این اتفاق بیفتد. ما خواهان کشوری واحد هستیم که نه در آن اشغالی وجود داشته باشد و نه سرکوبی و همه ساکنان اصلی از حقوقشان برخوردار باشند».

دوید فیلدمن می‌گوید مسلمانان، مسیحیان و یهودیان ساکنان اصلی فلسطین هستند و جنبش صهیونیسم نماینده ملت یهود نیست.

او در پایان به اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره «متون مقدس» اشاره می‌کند که در روزهای نخست جنگ در غزه به آن استناد کرده بود و می‌گوید: «این نفاق محض است و نتانیاهو یک سکولار است و صهیونیسم نیز یک جنبش سکولار است که از دین سواستفاده می‌کند و پیروان آن را رد می‌کند. آن‌ها با سواستفاده از دین برای توجیه جنایت‌های حرام در این دین، وجهه این دین را خراب می‌کنند».

 

فارین پالسی: 7 دلیلی که ایران را از جنگ مستقیم با اسرائیل باز می‌دارد!

(مقدمه: فقط دیوانه ها و مریض های روانی جنگ می کنند و قادر به حل اختلافات از طریق گفتگو نیستند! جنگ نتیجه ای جز خرابی و مرگ ندارد ولی عده ای هستند که به قیمت نابودی دیگران، جنگ باعث ثروتمندتر شدن آنها می شود. وقتی که معاون شهردار اورشلیم مردم فلسطین را «مورچه» خواند و خواستار زنده به گور کردن اسرای فلسطینی شد و «عمیحای الیاهو» وزیر میراث کابینه رژیم اسرائیل نیز خواستار «انداختن بمب هسته‌ای» روی غزه می شود آیا حیوانات وحشی بهتر از این موجودات نیستند؟ درایران نیز بخشی از مافیای حکومتی نیز خواهان جنگ است زیرا عرب پرست است و شرایط جنگی امکان سرکوب مخالفان را فراهم میکند و اقتصاد جنگی و واسطه گری و واردات از بازار سیاه و راندخواری و ... امکان ثروتمند شدن را فراهم می کند. به گزارش ایران آنلاین،. تخصیص ارز ترجیحی 4200 تومانی سیاستی بود که منجر به هدر رفت بالغ بر 66 میلیارد دلار از منابع ارزی کشور شد.)

نور نیوز:( نور نیوز نشریه شورای امنیت ملی است)  احتمال یک جنگ منطقه‌ای گسترده کم است. علی‌رغم شعارهایی که از سوی تندروها منعکس می‌شود، واقعیت تفکر استراتژیک ایران ملاحظه‌کارانه‌تر است. حداقل هفت دلیل وجود دارد که تهران احتمالاً از شروع جنگ با اسرائیل به نمایندگی از حماس اجتناب خواهد کرد.

 

اول، احتمالاً جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند مانند جنگ با عراق در دهه ۱۹۸۰، جامعه را برای درگیر شدن در یک جنگ جدید همراه کند. در کنار عوامل دیگر، این بسیج بی‌‌امان انسانی بود که منجر به مقاومت در برابر ارتش عراق شد و بغداد را مجبور به عقب‌نشینی از خاک ایران کرد. با این حال، چندین دهه بعد، حمایت از جنگ جدید به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. این در حالی است که پس از اعتراضات سال گذشته، بحران اقتصادی که تا حدی ناشی از تحریم‌های آمریکا بوده، شدت گرفته و نارضایتی در میان جوانان و طبقه متوسط شهری افزایش یافته است.

دوم، جناح میانه‌رو ایران نسبت به مداخله مستقیم ایران در جنگ هشدار داده است. در واقع، جنگ در غزه برخی اختلاف‌نظرهای سیاسی را در تهران عمیق‌تر کرده است. در ارزیابی تندروها از تهدید، نابودی حماس به طور خودکار به معنی فروپاشی بعدی حزب‌الله و در نهایت حمله نظامی به ایران است. این دیدگاه کاملاً در تضاد با دیدگاه مقامات ارشد ایران است!  

سوم، شکست آشکار اسرائیل در جلوگیری از حمله حماس در ۷ اکتبر، محاسبات راهبردی تهران در قبال اسرائیل را تغییر نمی‌دهد. علی‌رغم اتکای اسرائیل به فناوری‌های دفاعی پیشرفته مانند سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین، حماس ضربه نظامی و اطلاعاتی قابل توجهی به آن وارد کرد و در نتیجه سیاست بازدارندگی اسرائیل را در هم شکست. اما این موضوع دیدگاه ایران را در مورد اسرائیل یا پویایی قدرت در منطقه زیر و رو نمی‌کند. اگرچه عملیات حماس راهبرد بازدارندگی معتبر دیرینه اسرائیل را تحت تأثیر قرار داد، اما این گشایش را برای ایران فراهم نمی‌کند تا با استفاده از قدرت موشکی اسرائیل را به چالش بکشد. بر عکس، ایران ممکن است بر این باور باشد که اسرائیل احساس می‌کند که برقراری مجدد بازدارندگی یک اولویت وجودی است که ارزش این را دارد که ریسک‌های نظامی یا سیاسی فوق‌العاده‌ای برای آن بکند.

چهارم، بر خلاف باور متعارف، نه حماس و نه حتی حزب الله نیروی نیابتی ایران نیستند. درست‌تر است که آن‌ها را متحدان غیردولتی ایران بدانیم. هیچ رابطه از بالا به پایینی بین تهران و حماس وجود ندارد. حتی در حالی که حماس اقدامات خود را با ایران همسو می‌کند، رویکردهایشان ممکن است واگرا باشد، برای مثال در طول جنگ داخلی سوریه حماس از شورشیان سنی ضد اسد حمایت کرد. هم‌چنین سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل گفته‌اند که مقامات ارشد ایران از عملیات حماس اطلاعی نداشتند.

پنجم، شرکای استراتژیک ایران در مسکو و پکن حمایت کامل خود را از حماس اعلام نکرده‌اند. ایران بر اساس سیاست نگاه به شرق خود به دنبال هم‌سویی با چین و روسیه بوده و از برهم زدن روابط خود با این کشورها بیزار است. تهران در واقع از سیاست مشابهی در غزه پیروی می‌کند که دو سال پیش پس از مشاهده رویکرد منتظر باشیم و ببینیم  چین و روسیه طی تصرف کابل توسط طالبان اتخاذ کرد. هدف ایران اجتناب از انزوا در بحران‌های بزرگ بین المللی است.

ششم، این باور عمیق در میان تصمیم‌گیران با نفوذ در ایران وجود دارد که شیخ‌نشین‌های عرب خلیج فارس از جنگ گسترده بین ایران و اسرائیل استقبال خواهند کرد. ایران ممکن است امیدوار باشد که کشورهای عربی در نتیجه یک جنگ گسترده‌تر روابط خود را با اسرائیل قطع کنند، اما این بعید است. افکار عمومی اعراب بر سیاست خارجی کشورهایشان تأثیر کمی دارد و رهبران عرب مدت‌هاست که حماس را به عنوان نماینده اخلالگر ایران می‌بینند و از دیدن نابودی آن توسط اسرائیل، یک بار برای همیشه خوشحال خواهند شد.

آخرین و مهم‌ترین عامل مؤثر بر عدم تمایل آشکار ایران به جنگ، دیدگاه خاص مقامات عالی نسبت به درگیری‌های منطقه‌ای است. بر خلاف دیدگاه جریان اصلی در غرب، تصمیم‌گیران عالی ایرانی پاسخ به درگیری‌های منطقه‌ای را از منظر واقع‌گرایانه می‌بیند و نه ایدئولوژیک. پس از یک جنگ ویرانگر با عراق، تهران به شدت از پیامدهای جنگ به ویژه با آمریکا آگاه است و همین آگاهی ایران را بر آن داشت تا واکنش نسبتاً سنجیده‌ای را به ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران توسط ایالات متحده انتخاب کند. چنین رفتاری با استراتژی کلی تهران در مدیریت بحران‌های منطقه‌ای هم‌سو است. بیش از دو دهه قبل، زمانی که دیپلمات‌های ایرانی در شمال افغانستان توسط اولین امارت طالبان کشته شدند و احساسات عمومی در ایران به شدت به سمت یک درگیری بزرگ متمایل شد، مقامات عالی برای جلوگیری از تشدید تنش تلاش کردند.

این هفت دلیل مرتبط با هم، بی‌میلی جمهوری اسلامی به درگیر شدن در جنگ از جانب حماس را توضیح می‌دهد. با این حال، جنگ غزه ممکن است برنامه هسته‌ای ایران را تسریع کند. صداهای قوی در ایران، عمدتاً در اردوگاه تندرو، وجود دارد که استدلال می‌کنند مهم‌ترین ابزار این کشور برای جلوگیری از نابودی حماس به تصمیم آن برای پیگیری کامل قابلیت‌های هسته‌ای بستگی دارد. آن‌ها بر این باورند که برگ برنده ایران در تهدید برای گریز هسته‌ای و نشان دادن حمایت حیاتی از متحدانش نهفته است – مشابه حمایت قبلی‌اش از دولت اسد در سوریه. این استدلال زمانی شتاب قابل توجهی پیدا کرد که آمیخای الیاهو، وزیر افراطی میراث فرهنگی اسرائیل ، از انداختن «نوعی بمب اتمی» در نوار غزه «برای کشتن همه» به عنوان «یک گزینه» دفاع کرد.

هیچ یک از این‌ها به این معنی نیست که ایران مایل به رها کردن حماس، دارایی استراتژیک خود در غزه است. تهران به جای بیکار ماندن، احتمالاً به اعمال فشار بر اسرائیل و ایالات متحده – از طریق حزب‌الله و گروه‌های شیعی در عراق و سوریه- ادامه خواهد داد، بدون اینکه درگیری را به یک جنگ منطقه‌ای تمام عیار تبدیل کند.

*آرش رئیسی‌نژاد؛ استاد ژئوپولتیک 

نشر مطالب درستون «از رسانه‌های خارجی» به معنی تأیید محتوای آن نیست بلکه صرفاً با هدف اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد

 

رادیو فردا: سازمان های حقوق بشری جهانی وتوی قطعنامه آتش بس در جنگ غزه توسط آمریکا را محکوم کردند.

مقدمه: این مطلب عینأ از سایت فارسی رادیو فردا، رادیو سازمان سیا، کپی شده است و البته این نقل قول به معنی تأیید کامل این مطلب و بی طرفی رادیو فردا، رادیو سازمان سیا، نیست بلکه وقتیکه این جنایات از زبان رادیو فردا، رادیو سازمان سیا، شنیده می شود عمق فاجعه را نشان می دهد.

آمریکا قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه را وتو کرد! (آمریکای گردن کلفت نه تنها در شورای ضد امنیت بلکه همه جا در ضدیت با همه قرار دارد).

آمریکا روز جمعه قطعنامه پیشنهادی برای آتش‌بس‌ فوری انسان‌دوستانه در جنگ اسرائیل و گروه افراطی حماس در غزه را وتو کرد.

قطعنامه پیشنهادی امارات متحده عربی ۱۳ رای موافق از ۱۵ رای شورای امنیت را کسب کرد. بریتانیا به این قطعنامه رای ممتنع داد. اما ایالات متحده به عنوان عضو دائم شواری امنیت این قطعنامه را وتو کرد.

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد پیشتر گفته بود که ایالات متحده از آتش‌بس فوری در غزه حمایت نمی‌کند، زیرا این آتش‌بس «تنها بذر جنگ بعدی را می‌کارد»

این قطعنامه در حالی مطرح شد که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه گذشته در اقدامی کم‌سابقه، ماده ۹۹ منشور سازمان ملل را فعال کرد و بر اساس اختیارات خود از شورای امنیت خواست برای این موضوع تشکیل جلسه دهد.

ماده ۹۹ منشور جهانی سازمان ملل، به دبیرکل این سازمان اجازه می‌دهد در شرایطی که «امنیت و صلح جهانی» به مخاطره افتاد، اعضای شورای امنیت را به جلسه‌ای فوری دعوت کند. آقای گوترش با توجه به بحران انسانی در نوار غزه برای اولین بار بود که از این ماده استفاده می‌کرد تا زمینه آتش‌بس انسان‌دوستانه در این منطقه فراهم شود.

تاکنون چهار پیش‌نویس قطعنامه‌های قبلی برای توقف حملات اسرائیل به غزه از سوی اعضای شورای امنیت (فقط آمریکای گردن کلفت) رد یا وتو شده است.

در پی نشست جمعه شب شورای امنیت سازمان ملل متحد که در آن آمریکا پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی برای برقراری فوری آتش‌بس در جنگ غزه را با استناد به بند نادر ۹۹ سازمان ملل وتو کرد، سفیر بریتانیا گفت او به نمایندگی دولت ریشی سوناک به این قطعنامه رأی ممتنع داد زیرا در آن، حماس به خاطر حمله مرگبار به مردم اسرائیل محکوم نشده بود.

غیر از آمریکا که آن را وتو کرد و بریتانیا رأی ممتنع داد، ۱۳ عضو دیگر از میان ۱۰ عضو غیردایم شورای امنیت و ۵ عضو دائم شورا با پیش‌نویس قطعنامه که از سوی امارات متحده عربی، عضو غیردائم ارائه شده بود، موافق بودند.

به گزارش رویترز، باربارا وودوارد، سفیر بریتانیا افزود اسرائیل باید بتواند در برابر تهدیدها از ناحیه حماس، بر اساس قوانین بین‌الملل از خود دفاع کرده و اطمینان یابد که چنین حملاتی از سوی حماس دیگر هرگز تکرار نخواهد شد. 

ریشی سوناک یکی از دولتمردان غربی بود که برای ابراز همدردی با مردم اسرائیل به این کشور سفر کرده و از یکی از کیبوتص‌هایی که مردم آن مورد حمله حماس قرار گرفته، ده‌ها تن در آن کشته و ده‌ها تن دیگر ربوده شده و خانه‌های بسیاری در آن سوزانده و منهدم شد، بازدید کرد.

 

 


آکسفام: آمریکا با وتوی قطعنامه میخ دیگری بر تابوت اعتبار حقوق بشری خود زد

آکسفام، از بزرگترین سازمان‌های بین‌المللی در زمینه امور خیریه و انسان‌دوستانه، در واکنش به وتوی قطعنامه برای برقراری آتش‌بس در جنگ غزه توسط آمریکا، این اقدام دولت جو بایدن را «میخ دیگری بر تابوت اعتبار ایالات متحده در مورد مسائل حقوق بشری» دانست.
ابی مکسمن، رئیس و مدیرعامل آکسفام آمریکا در بیانیه‌ای که جمعه شب منتشر شد، گفت: «دولت بایدن فرصتی دیگر داشت تا به لفاظی‌های بلند خود در حمایت از حقوق بشر و نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین عمل کند. جهان آماده است تا کشتار وحشتناک غزه پایان یابد و بر آزادی گروگان‌ها و کمک به فلسطینی‌ها تمرکز کند. اما دولت ایالات متحده که به تنهایی آتش بس را وتو می‌کند و میخ دیگری را بر تابوت اعتبار ایالات متحده در مورد مسائل حقوق بشر می‌کوبد
او اضافه کرده که «این قطعنامه مهم بود زیرا خواستار آتش بس فوری و آزادی همه گروگان‌ها بود. این قطعنامه ممکن است از نظر قانونی الزام‌آور نباشد، اما پیام مشترک شورای امنیت سازمان ملل متحد اهرمی حیاتی برای افزایش فشار برای توقف بمباران و محاصره است
به گفته رئیس آکسفام، «ایالات متحده به درستی معتقد است که اسرائیل حق دارد از مردم خود در برابر حملات دفاع کند، اما روابط ویژه خود با اسرائیل را برای پایان دادن به این بحران به کار نگرفته است

 

دیده‌بان حقوق بشر: آمریکا با وتوی قطعنامه، شریک جنایت جنگی است

سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر پس از آنکه آمریکا قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه را وتو کرد، اعلام کرد که کاخ‌سفید با این اقدام، خود را در معرض «مشارکت در جنایات جنگی» قرار داد.

لوئیس شاربونو، مدیر بخش سازمان ملل دیدبان حقوق‌بشر گفته آمریکا در حالی این قطعنامه را وتو کرد که خود در جریان جنگ اسرائیل و حماس، خواستار حفاظت از غیرنظامیان و آزادی آنها و گروگان‌ها شده بود.

او وتوی قطعنامه یادشده از سوی ایالات متحده را ایجاد مانع در مسیر برداشتن گام‌هایی عنوان کرده که خود این کشور بارها از اسرائیل خواسته بود انجام شود.

شاربونو گفته که «با ادامه حمایت تسلیحاتی آمریکا از اسرائیل و کمک دیپلماتیک به پوشاندن جنایاتی چون تنبیه و مجازات جمعی فلسطینیان در غزه، آمریکا خود را در معرض هم‌دستی و مشارکت در جنایات جنگی» قرار داده است.

آمریکا روز جمعه قطعنامه پیشنهادی برای آتش‌بس‌ فوری انسان‌دوستانه در جنگ اسرائیل و گروه افراطی حماس در غزه را وتو کرد.

قطعنامه پیشنهادی امارات متحده عربی ۱۳ رای موافق از ۱۵ رای شورای امنیت را کسب کرد. بریتانیا به این قطعنامه رای ممتنع داد. اما ایالات متحده به عنوان عضو دائم شواری امنیت این قطعنامه را وتو کرد.

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد پیشتر گفته بود که ایالات متحده از آتش‌بس فوری در غزه حمایت نمی‌کند، زیرا این آتش‌بس «تنها بذر جنگ بعدی را می‌کارد».

با این حال سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد از جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، برای وتو کردن قطعنامه یادشده تقدیر کرد.

اسرائیل این اقدام آمریکا را نشانه «قدرت رهبری و پایبندی به ارزش‌ها» از سوی ایالات متحده توصیف کرده است.

 

پزشکان بدون مرز:‌ شورای امنیت «همدست کشتار» در نوار غزه است

سازمان حقوق بشری «پزشکان بدون مرز» می‌گوید شورای امنیت سازمان ملل متحد «همدست در کشتار مداوم» در نوار غزه است.

این سازمان روز جمعه با بیان این که این انفعال «مجوز کشتار جمعی مردان،‌ زنان و کودکان را داده» در بیانیه‌ای گفت که «وتوی کشورهای عضو» به‌خصوص ایالات متحده، این شورا را در «کشتار مستمر» در غزه شریک می‌کند.

پزشکان بدون مرز با تأکید بر این که شورای امنیت باید در جلسه روز جمعه به «رفع محاصره» این منطقه رأی دهد، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این شورا باید خواستار آتش‌بس فوری و پایدار و تضمین کمک‌های نامحدود به خاک فلسطین شود

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد،‌ پس از دوماه درگیری که به گفته وزارت بهداشت حماس منجر به کشته ‌شدن بیش از ۱۷ هزار نفر در غزه شده، جلسه اضطراری تشکیل داده است.

 

اتحادیه اروپا دو فرمانده گروه افراطی حماس را تحریم کرد!

به نظر رادیو فردا، رادیو سازمان سیا، گروه حماس افراطی است اما دولت وحشی اسرائیل افراطی نیست!

اتحادیه اروپا نام دو فرمانده گروه افراطی حماس را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.

اتحادیه اروپا در کنار ایالات متحده گروه حماس را گروهی تروریستی طبقه‌بندی کرده است.

بر اساس تحریم‌های جدید که روز جمعه اعلام شد، اتحادیه اروپا محمد ضیف فرمانده شاخه نظامی حماس و مروان عیسی معاون او را در فهرست سیاه خود اضافه کرد.

بر اساس تحریم‌های جدید، دارایی‌های مالی احتمالی این افراد در اتحادیه اروپا توقیف می‌شود و هرگونه مبادله مالی یا تامین مالی این دو عضو ارشد گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس ممنوع شده است.

آمریکا و بریتانیا نیز روز ۲۳ آبان دور سوم تحریم‌ها علیه گروه افراطی حماس بعد از حمله این گروه به خاک اسرائیل را اعلام کردند و رهبران و حامیان مالی آن را هدف قرار دادند.

علی مرشد شیرازی و مصطفی محمد خانی، اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران، علی‌احمد فیض‌اللهی، فرمانده نیروهای ویژه تیپ «صابرین» سپاه پاسداران، و خالد قدومی، تبعه اردن و رابط مالی میان حماس و ایران که در تهران زندگی می‌کند، ازجمله این تحریم‌شدگان بودند.

 

درخواست کناره‌گیری رؤسای سه دانشگاه آمریکا در رابطه با موضوع فلسطین و قوم یهود

در پی نشست پرتنش هفته گذشته در کنگره آمریکا که در آن رؤسای سه دانشگاه شناخته شده آمریکایی در مورد عملکرد خود در جریان ابراز مخالفت‌ها و تجمع‌های اعتراضی حامیان فلسطین مورد پرسش قرار گرفتند، (مورد پرسش قرار گرفتند!؟،تعدادی از نمایندگان کنگره چه حقی دارند تا باورهای سیاسی رؤسای سه دانشگاه شناخته شده آمریکایی را زیر سوآل ببرند تا لابی یهودی را خوشحال کنند؟)  ۷ تن از نمایندگان کنگره روز جمعه ۱۷ آذر خواهان کناره‌گیری این رؤسا شدند.
رؤسای دانشگاه‌های هاروارد، ام‌آی‌تی و پنسیلوانیا در جلسه استماع هفته گذشته پاسخ مستقیم ندادند که آیا فراخوان به نابودی قوم یهود(به نظر رادیو فردا، این رادیوی سازمان سیا، اگر کسی خواهان نابودی دولت نژادپرست اسرائیل است فراخوان به نابودی قوم یهود داده است!)  نقض اساسنامه این نهادهای آکادمیک است یا نه.
به گزارش سایت دِهیل و فاکس نیوز، ۷۴ عضو کنگره در نامه خود خواهان کناره‌گیری «فوری» رؤسای سه دانشگاه شده و نوشتند این مراکز آکادمیک باید «طرح عملی» ارائه دهند تا «اطمینان حاصل شود که دانشجویان و استادان یهودی و اسرائیلی در محوطه دانشگاه شما امن هستند».
اکثر امضاکنندگان درخواست استعفای رؤسای سه دانشگاه پرآوازه آمریکایی، اعضای جمهوری‌خواه کنگره هستند.
کمیته آموزش مجلس نمایندگان آمریکا نیز که جمهوری‌خواهان در آن اکثریت دارند، روز ۱۶ آذر در بیانیهای اعلام کرده بود که در باره عملکرد سه دانشگاه یادشده از آغاز جنگ اسرائیل و گروه افراطی حماس، تحقیق خواهد کرد.
آن بیانیه حاکی بود که این مراکز دانشگاهی «به اندازه کافی برای رسیدگی به یهودستیزی افسارگسیخته» که پس از حمله حماس به اسرائیل تشدید شده، اقدام نکرده‌اند.
به گزارش رویترز، الیزابت مگیل رئیس دانشگاه پنسیلوانیا، سالی کورنبلوث رئیس ام‌آی‌تی و کلودین گی رئیس هاروارد در نشست استماع کنگره در روز ۱۴ آذر از دادن پاسخ آری یا خیر به پرسش‌های الیز استفانیک، یک نماینده جمهوری‌خواه، در خصوص نقض اساسنامه دانشگاه‌ها از راه «فراخوان به نسل‌کشی یهودیان» خودداری کرده و گفتند که طیف گسترده‌ای از سخنان مطرح شده در دانشگاه که ممکن است تنفرآمیز باشد، تحت حمایت متمم اول قانون اساسی آمریکا و سیاست‌های دانشگاه است.
شماری از دانشجویان و استادان یهودی و دانشجویان و استادان اسرائیلی در این مراکز به رسانه‌های اسرائیلی گفته‌اند با افزایش فعالیت‌های حمایت از فلسطینیان و شعارهایی مانند «از نهر تا بحر» که هم‌راستا با شعارهای اساسی حماس در نابودی اسرائیل است، از جان خود نگران شده‌اند.