گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

توماس جفرسن: اگر دولتها از مردم بترسند دمکراسی است و اگر مردم از دولتها بترسند دیکتاتوری است.
گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

توماس جفرسن: اگر دولتها از مردم بترسند دمکراسی است و اگر مردم از دولتها بترسند دیکتاتوری است.

واکنش منفی گسترده در شبکه‌های اجتماعی به تمجید وزارت خارجه آمریکا از فائزه هاشمی

رادیو فردا

شنبه‏، 23‏ مارس‏ 2024

 

فائزه هاشمی رفسنجانی یک هفته پس از اعتراضاتی که در پی جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد سراسر ایران را فراگرفت، بازداشت شد

واکنش منفی گستردهٔ کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی به پست اینستاگرامی وزارت خارجه آمریکا در تمجید از فائزه هاشمی رفسنجانی، فعال سیاسی و فرزند رئیس جمهور سابق ایران، هم‌چنان ادامه دارد.

صفحهٔ این وزارتخانه به زبان فارسی در اینستاگرام روز جمعه، سوم فروردین‌ماه، نوشت: «حتی در زمانی که حقوق خود او نقض شده بود، خانم رفسنجانی شجاعانه در دفاع از حقوق دیگران مبارزه کرده است

این صفحه در ادامه نوشت: «خانم رفسنجانی مخالف حجاب اجباری، حامی حقوق زنان و مدافع دیگر همبندان خود است که آنها را بی‌گناه می‌‌داند

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی در انتقاد از این اقدام به نقش داشتن این فعال سیاسی و به خصوص پدر او در ساختار قدرت جمهوری اسلامی اشاره کرد‌ه‌اند.

مصطفی شریفیان، دانش‌آموختهٔ علوم سیاسی، روز شنبه، چهار فروردین‌ماه، در شبکهٔ اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «فائزه هاشمی هرگز از پیشگامان جنبش زن، زندگی، آزادی نبوده‌اند، نه در حوزه نظر و نه در عمل

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز در مقابل به زنانی اشاره کرده‌‌اند که بدون داشتن سابقهٔ همراهی با جمهوری اسلامی هم‌اکنون در زندان هستند و باید از آن‌ها تمجید شود.

از سوی دیگر برخی از کاربران نیز به هزینه‌هایی که فائزه هاشمی رفسنجانی متحمل شده اشاره کرده‌اند.

برخی نیز به این نکته اشاره کرده‌اند که صفحهٔ اینستاگرامی وزارت خارجه آمریکا به فارسی تنها به خانم هاشمی نپرداخته و در روزهای گذشته از فعالان زنی چون نرگس محمدی، نیلوفر حامدی، الهه محمدی، گلرخ ایرائی و بهاره هدایت نیز تمجید کرده است.

فائزه هاشمی رفسنجانی روز پنجم مهر ۱۴۰۱، یک هفته پس از اعتراضاتی که در پی جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد سراسر ایران را فراگرفت، بازداشت شد.

او در اسفندماه همان سال به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی و اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی»‌ به پنج سال حبس محکوم شد.

خانم فائزه هاشمی اکنون که وزارت خارجه آمریکا و سازمان سیا او را مورد توجه قرار داده اند در پوست خودش نمی گنجد و تمام عقده های خود کم بینی ناشی از زشتی در وجود او جمع شده بودند تا حدودی تسکین یافته است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد