گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

توماس جفرسن: اگر دولتها از مردم بترسند دمکراسی است و اگر مردم از دولتها بترسند دیکتاتوری است.
گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

توماس جفرسن: اگر دولتها از مردم بترسند دمکراسی است و اگر مردم از دولتها بترسند دیکتاتوری است.

فرصت ۳ ماهه به آژانس غرب را گستاخ‌تر کرد

فرصت ۳ ماهه به آژانس غرب را گستاخ‌تر کرد

ظهره‌وند در نشست حزب موتلفه:

‏14‏/03‏/2021 

عضو پیشین تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای درباره فرصت سه ماهه به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: سازمان انرژی اتمی با این تصمیم خود شاید مصوبه مجلس را متوقف نکرده باشد اما غرب را گستاخ‌تر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل ظهره‌وند عضو پیشین تیم مذاکره کننده هسته‌ای و سفیر سابق ایران در ایتالیا و افغانستان در نشست تحلیل موضوعی معاونت سیاسی حزب موتلفه اسلامی با موضوع برجام با اشاره به موضوع FATF، گفت: FATF بخشی از پروژه تسلیم سازی جمهوری اسلامی است که متأسفانه حامیان آن متوجه این موضوع نیستند.

وی تصریح کرد: برجام یک توافق نبود، بلکه برجام یک پروژه بود که بین اصلاح طلبان داخل و طرف‌های غربی یعنی اروپا و آمریکا طراحی شده که شاکله آن الهام گرفته از قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت است که در بازه زمانی ۱۰ ساله یعنی از ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۵ می‌بایستی این پروژه تکمیل می‌شد که آغازش با برجام یک بود و خاتمه‌اش با برجام چهار و خروجی آن باید تسلیم نظام و عادی شدن نظام سیاسی ایران می‌بود.

وی افزود: این طرح را در شرایطی پیش بردند که کشور را در یک شرایط دوگانه مذاکره-جنگ، مذاکره-تحریم و مذاکره-دورنمای روشن قرار دادند که «روحانی» هم در همان آغاز راه بحث از این می‌کرد که آب و نان و حل مشکل دریاچه ارومیه نیز با برجام می‌تواند حل و فصل شود، اما در این میان اتفاق مهم رخ داد تا منجر به توقف این روند شود؛ این اتفاق پدیده‌ای به نام ترامپ بود که به آن ترامپیسم می‌گویند و بر این اساس خدا خواست جریان ترامپیسم به وجود آید.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به تأثیرگذاری بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص لغو تمام تحریم‌ها بر رفتارهای یک طرفه غربی‌ها، گفت: دموکرات‌ها اذعان دارند که تحریم‌های سخت «ترامپ» برروی جمهوری اسلامی ایران تأثیری نداشته است و کاری هم نمی‌توانند بکنند و به این نتیجه هم رسیده‌اند که اقدام نظامی هم فایده‌ای ندارد؛ لذا تلاش می‌کنند تا ایران به میز مذاکره بازگردانند که فرمایشات رهبر انقلاب تمام سناریوهای آنها را خنثی کرد.

ظهره‌وند تاکید کرد: تحریم‌های آمریکا مانند ساختمانی است که اگر یکی از ستون‌های آن را تخریب شود تمام این ساختمان فرو خواهد پاشید؛ به این خاطر است که اساساً آمریکا هرگز تحریم‌های ایران را لغو نخواهد کرد.

وی با بیان این مطلب که اصلاح طلبان معتقدند که اگر تمام تحریم‌ها لغو نشود می‌توان آن را کاهش داد، گفت: تعلیق یا لغو بخشی از تحریم‌ها هیچ ارزشی برای ما ندارد و اتفاقاً تحریم‌ها برای ما فرصت است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد