گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

توماس جفرسن: اگر دولتها از مردم بترسند دمکراسی است و اگر مردم از دولتها بترسند دیکتاتوری است.
گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

توماس جفرسن: اگر دولتها از مردم بترسند دمکراسی است و اگر مردم از دولتها بترسند دیکتاتوری است.

جزئیات حمله "محدود" اسرائیل به ایران، سردار حق طلب: رژیم اسرائیل تهدید کند در ملاحظات هسته‌ای تجدید نظر می کنیم!

رسانه های آمریکایی از حمله موشکی به تاسیساتی در ایران و همچنین انفجار در نزدیکی فرودگاه اصفهان نوشتند.

به نظر می آید که حکومت ایران برای جلوگیری از گسترش درگیری سیاست انکار را در پیش گرفته است و به اسرائیل این امکان را می دهد تا آبروی خود را حفظ کند!

به گزارش اسپوتنیک، رسانه های ایران از وقوع انفجار در نزدیکی فرودگاه اصفهان و پایگاه هشتم نیروی هوایی ارتش و تلاش پدافند هوایی بر فراز این شهر برای جلوگیری از پرواز ریزپرنده ها (3 انفجار) خبر دادند و آژانس دولتی ایرنا نوشت: پدافند هوایی در چندین استان فعال شد.

پروازهای تهران، اصفهان و شیراز برای مدت نامعلومی لغو شد، در حالی که فرودگاه بین‌المللی امام خمینی پایتخت ایران نیز با محدودیت مسافرگیری مواجه است.

خبرگزاری تسنیم نوشت: تأسیسات هسته‌ای ایران در اصفهان کاملاً امن است و کمی بعد سی ان ان اعلام کرد که تأسیسات هسته‌ای ایران هدف حملات اسرائیل نبوده است.

طبق گزارش بلومبرگ، اسرائیل روز جمعه به آمریکا اعلام نمود که اقدام تلافی جویانه علیه ایران ظرف 24 تا 48 ساعت انجام می شود.

رسانه آمریکایی خاطرنشان کرد که ایالات متحده از حمله تلافی جویانه اسرائیل به ایران حمایت نمی کند.

فاکس نیوز اعلام کرد که حمله اسرائیل به خاک ایران "محدود" بوده است.

یک مقام ایرانی اعلام نمود که در حمله به ایران هیچ موشکی استفاده نشد و صداهای انفجار از پیامدهای پدافند هوایی بود.

در میان گزارش ها مبنی بر حمله به ایران، آژیر حمله هوایی در شمال اسرائیل به صدا درآمد.

هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان گزارش نشده است!

به گرارش اسپوتنیک، بر اساس ادعای رسانه آمریکایی گویا بامداد امروز حملاتی به خاک ایران انجام شده است. اما منابع آگاه به تسنیم گفتند که علیرغم شایعات تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر اینکه انفجار بزرگی در اصفهان رخ داده و یا موشکی اصابت کرده باشد وجود ندارد.

بر اساس گفته این منابع، با توجه به سطح بالای حساسیت، پدافند شلیک‌هایی را در اطراف پایگاه هوایی اصفهان انجام داده است اما تا این لحظه صرفاً احتمال موضوع ریزپرنده مطرح است، اگر چه این موضوع نیز هنوز قطعی نشده است.

پدافند هوایی تبریز بامداد امروز در پی مشاهده شی مشکوک شلیک کرده است. یک منبع آگاه به تسنیم در خصوص شنیده شدن صدای انفجار در جنوب غرب تبریز گفت: حوالی ساعت ۴ و پنجاه دقیقه بامداد جمعه ۳۱ فروردین، در پی مشاهده شی مشکوک شلیک کرده است. این اتفاق در نزدیکی وادی رحمت تبریز رخ داده است و پدافند هوایی تبریز منشا صدای انفجار بوده است. در حال حاضر هیچ گونه صدمه به مراکز حساس تبریز وارد نشده و انفجاری نیز رخ نداده است و هم اکنون شهر در آرامش کامل به سر می‌برد.

سازمان هواپیمایی، پروازها در برخی فرودگاه‌های ایران را به طور موقت لغو کرد، متعاقبا بصورت پیامک ساعات پرواز به مسافران اعلام خواهد شد.

سردار حق طلب: رژیم اسرائیل تهدید کند در ملاحظات هسته‌ای تجدید نظر می کنیم.

۱۴۰۳/۰۱/۳۰

فرمانده سپاه حفاظت مراکز هسته‌ای، گفت: رژیم اسرائیل اگر بخواهد از تهدید حمله کردن به مراکز هسته‌ای برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده کند، در ملاحظات هسته ای تجدید نظر می کنیم.

وی با بیان اینکه در صورتی که رژیم صهیونیستی بخواهد اقدامی علیه مراکز و تاسیسات هسته‌ای ما انجام دهد حتماً و قطعاً با واکنش ما مواجه و برای مقابله به مثل با سلاح‌های پیشرفته مراکز هسته‌ای رژیم مورد تهاجم و عملیات قرار خواهد گرفت، تاکید کرد : اگر رژیم جعلی صهیونیستی بخواهد از تهدید حمله کردن به مراکز هسته‌ای  کشورمان برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده ابزاری کند، تجدید نظر در دکترین و سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و عدول از ملاحظات اعلامی گذشته محتمل و قابل تصور می‌باشد.

 معاون وزارت ورزش ایران: اسرائیل حداقل چند حمله محدود به خاک ایران بکند!؟

شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

وحید یامین‌پور، معاون وزارت ورزش با اشاره به حمله اسرائیل به غزه در متنی نوشت «پس ایران چه؟». او افزود «حداقل با چند حمله محدود به خاک ایران نشان دهید اسرائیل هنوز زنده است و نفس می‌کشد.» او افزود: «زمان جنگ نهایی و نابودی قطعی اسرائیل کی فرا می‌رسد؟ نمی‌دانیم».

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، وحید یامین پور در خصوص اسرائیل و تهدیدهای اخیر این رژیم جعلی در فضای مجازی نوشت: «چرا هیچ غلطی نمی‌کنید؟ فقط بلدید زنان و کودکان بی‌دفاع را ترور کنید؟ پس ایران چه؟ ترسوها... بزدل‌ها... شما که ادعای ارتش شکست‌ناپذیر دارید، حداقل با چند حمله محدود به خاک ایران نشان دهید اسرائیل هنوز زنده است و نفس می‌کشد. همه می‌دانند این جهنم را ایرانی‌ها برای ما درست کرده‌اند