گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

توماس جفرسن: اگر دولتها از مردم بترسند دمکراسی است و اگر مردم از دولتها بترسند دیکتاتوری است.
گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

توماس جفرسن: اگر دولتها از مردم بترسند دمکراسی است و اگر مردم از دولتها بترسند دیکتاتوری است.

اکرم خریف، کارشناس امنیتی الجزایری، حمله تروریستی در تالار کروکوس سیتی مسکو کار داعش نیست!

کارشناسان عرب اظهار کردند که حمله تروریستی در تالار کروکوس سیتی، کار داعش نیست.

اکرم خریف، کارشناس امنیتی الجزایری، کارشناس مسائل دفاعی و مبارزه با تروریسم به اسپوتنیک گفت که ادعای دخالت منتسب به گروه تروریستی داعش* صحت ندارد. به نظر او، سبک جنایت "کلاسیک" است و به آمادگی غربی نزدیک‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: صحنه‌هایی از فیلم‌های پخش شده نشان می‌دهد که مجرمان هرگز در ردیف‌های گروه‌هایی در شمال آفریقا و خاورمیانه آموزش ندیده‌اند و نحوه حمل سلاح و حرکت آنها به احتمال زیاد به آموزش کلاسیک کشورهای غربی نزدیک‌تر است.

غسان یوسف، کارشناس سیاسی سوری نیز معتقد است که حمله تروریستی در مسکو در درجه اول ساخته غرب است. دخالت هیچ سازمان یا کشوری در حمله تروریستی که در مسکو رخ داد، غرب را از مسئولیت سلب نمی کند.

وی در اظهاراتی به اسپوتنیک افزود که همه اینها با هماهنگی سازمان های اطلاعاتی غرب به ویژه ایالات متحده انجام می شود. به گفته این تحلیلگر، هشداری که در 7 مارس در مورد احتمال حملات افراط گرایان به مناطق پرتجمع صادر شد، آگاهی واشنگتن را در مورد این حمله تروریستی ثابت می کند. باید واشنگتن و سرویس اطلاعاتی آمریکا را به دلیل جذب افراد برای انجام این حمله تروریستی به مسکو به دلیل عملیات نظامی روسیه در اوکراین مقصر دانست.

وی گفت: امروز باید این اتهام را متوجه آمریکا کرد که از تروریسم و افراط گرایی حمایت می کند و سازمان های تروریستی جهانی را رهبری می کند. این کارشناس سیاسی سوری تاکید کرد: این حمله تروریستی از منبع غربی اما با استفاده از ابزار تروریستی انجام شده است.

*داعش ( دولت اسلامی) گروه تروریستی و ممنوعه در روسیه است.

عملا امروزه داعش رسما به ابزار سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا برای به خطر انداختن امنیت کشورهایی که با آمریکا مخالف هستند تبدیل شده است و دنالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا مکررأ گفت که داعش را دولت اباما ایجاد کرد.

موضع گیری اوکراین درباره عملیات تروریستی مسکو هم به خودی خود نشان می دهد که ماجرا کاملا هماهنگ شده بود و هیچ بعید هم نیست که سازمان اطلاعات اوکراین با هماهنگی آمریکایی ها و مجامع اطلاعاتی و امنیتی برخی کشورهای اروپای غربی دست به چنین اقدامی زده باشند.

آنچه مسلم است این است که محال می باشد چنین عملیات تروریستی بدون کمک و حمایت و یا حتی دستور دشمن خارجی انجام شده باشد و حتی ممکن است عملیات صد درصد توسط آنها انجام شده باشد و فقط از عنوان داعش استفاده شده باشد.

از همان زمان که نیروهای الحشد الشعبی در عراق و نیروهای مقاومت سوریه در حال مبارزه با داعش بودند کاملا واضح بود که آمریکایی ها در حال حمایت از داعش هستند، بارها و بارها مهمات و نیازهای لجستیک نیروهای آنها که محاصره شده بودند را برایشان از آسمان پرتاب می کردند و بعد ادعا می کردند که این مهمات به اشتباه آنجا پرتاب شده و حتی وقتی که در موصل در محاصره بودند آمریکایی ها با هلیبرد فرماندهان داعش را از مهلکه نجات دادند و در آن زمان ادعا کردند که آنها در حال نجات جاسوسان خود میان داعش هستند.

و لازم به تکرار است که مجروهان داعشی در سوریه با عبور از مرز در اسرائیل مداوا می شوند.

اینکه طبق اطلاعات منتشر شده از اعترافات یکی از این تروریست ها وی از ترکیه "عضو ناتو" وارد روسیه شده تا کشتار به راه بیاندازد و طبق گفته آقای پوتین تروریست ها در حالی که تلاش داشتند به اوکراین بگریزند دستگیر شده اند، عملا نشان می دهد داعش یک اسم رمز بیش نیست، عملیات تروریستی توسط سازمان های اطلاعاتی مرتبط با اوکراین و احتمالا ایالات متحده و برخی اعضای ناتو انجام شده و استفاده از عنوان داعش برای رد گم کردن هست.

 

اسپوتنیک: یکی از مظنونان حمله تروریستی در روسیه 4 مارس از ترکیه وارد روسیه شد + فیلم و تردید در مورد بیانیه قبول مسئولیت داعش!

یکی از افرادی که به ظن حمله تروریستی در کروکوس بازداشت شده ، اعتراف کرد که در 4 مارس از ترکیه آمده است.

به گزارش اسپوتنیک، ویدئویی که توسط سردبیر گروه رسانه ای “راسیا سیگودنیا" (خبرگزاری اسپوتنیک زیر مجموعه این گروه رسانه ای می باشد) ، مارگاریتا سیمونیان در کانال تلگرام وی منتشر شده، حاکی از این امر است.

در این فیلم، یکی از بازداشت شدگان این اطلاعات را تایید کرد که در 4 مارس از ترکیه آمده است.

این زندانی می گوید: "آنجا (در ترکیه) ... اعتبار مدارک تمام شد و من از مرز اینجا رد شدم".

در فیلم منتشر شده، این مرد نام خود را که شبیه به فریدون شمس الدین است و همچنین تاریخ تولد خود - 17 سپتامبر 1998 را ذکر کرده است. لینک اعترافات مضنون دستگیر شده

یک نماینده روس: دو عامل حمله مسکو با پاسپورت تاجیکستان دستگیر شده‌اند.

‏شنبه‏، 23‏ مارس‏ 2024انتشار :‌ شنبه ۰۴ / ۰۱ /۱۴۰۳ | ساعت ۱۱:

شفقنا- یک قانونگذار روس از دستگیری دو عامل حمله مسکو و فرار چند نفر دیگر خبر داده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: یک قانونگذار روس امروز شنبه گفت: دو نفر مظنون به انجام حمله مرگبار در نزدیکی مسکو پس از تعقیب و گریز دستگیر شدند، اما مظنونان دیگر همچنان متواری هستند.

در حمله ای که گفته شده تروریست‌های داعش مسئولیت آن را برعهده گرفتند، افراد مسلح با استتار و استفاده از سلاح های خودکار به سوی شرکت کنندگان در کنسرتی در نزدیکی پایتخت تیراندازی کردند و دست کم ۶۰ نفر را کشتند و ۱۴۵ نفر را مجروح کردند.

الکساندر خینشتاین، نماینده مجلس با استناد به اطلاعات اولیه گفت: مهاجمان در یک خودروی رنو درحال فرار بودند که توسط پلیس در منطقه بریانسک، حدود ۳۴۰ کیلومتری (۲۱۰ مایلی) جنوب غربی مسکو مشاهده شدند، اما از دستور توقف اطاعت نکرده و به فرار ادامه دادند. در جریان تعقیب و گریز، تیراندازی درگرفت و خودرو واژگون شد. یک تروریست در محل بازداشت شد، بقیه به داخل جنگل گریختند. در نتیجه جستجو، مظنون دوم پیدا و حدود ساعت ۳:۵۰ بامداد دستگیر شد. جستجو برای دستگیری بقیه ادامه دارد.

براساس اطلاعات این قانونگذار، هنوز معلوم نیست چند تروریست درحال فرار هستند. خینشتاین گفت که یک تپانچه، یک خشاب برای یک تفنگ تهاجمی و پاسپورت های تاجیکستان در این خودرو کشف شد.

رویترز در خبر تکمیلی اعلام کرد: 11 نفر از جمله چهار مرد مسلح مظنون را در ارتباط با تیراندازی سالن کنسرت در نزدیکی مسکو دستگیر شده‌اند. الکساندر بورتنیکوف، رئیس سرویس امنیتی FSB به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گزارش داده است که افراد بازداشت شده شامل چهار تروریست هستند و این سرویس در تلاش است تا همدستان آنها را شناسایی کند.

گفتنی است حمله به این کنسرت مرگبارترین حمله در روسیه از زمان محاصره مدرسه بسلان در سال ۲۰۰۴ است.

از طرف وزارت امور خارجه تاجیکستان در بیانیه ای اعلام کرد:« تأکید می کنیم که تأییدیه ای از مقامات رسمی روسیه در مورد اطلاعات نادرست مبنی بر دخالت شهروندان تاجیکستان در حمله تروریستی مسکو دریافت نکرده ایم.»

به گزارش شفقنا، آرتی عربی نوشت:« این وزارتخانه ضمن تأکید بر استناد به اطلاعات رسمی افزود:« انتشار اطلاعات تأیید نشده و غیرقابل اعتماد می تواند به شهروندان تاجیکستان که در حال حاضر خارج از کشور هستند، آسیب برساند.»

آخرین جزئیات از حمله تروریستی مسکو / شمار جان‌باختگان به ۱۴۳ نفر رسید

بین‌الملل

- ۱۴۰۳/۰۱/۰۴

رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه به ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور درباره بازداشت ۱۱ نفر از جمله چهار عامل تروریستی که به تالار شهر کروکوس مسکو حمله کردند، گزارش داد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایران آنلاین، بنابر این گزارش، وزارت بهداشت منطقه مسکو با انتشار فهرستی تعداد قربانیان را ۶۲ نفر و مجروحان این حمله تروریستی را ۱۴۵ نفر ثبت کرده است.

منابع روسی جمعه شب با انتشار تصاویری گزارش دادند که دست‌کم سه مرد نقاب‌دار در تالار منطقه کورکاس با سلاح‌های خودکار به سمت جمعیت تیراندازی کردند.

در همین حال خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از کمیته تحقیقاتی روسیه اعلام کرده است که بیش از ۶۰ نفر در این حمله تروریستی جان باخته و احتمالا این آمار روند افزایشی در پیش داشته باشد.

گفته می‌شود عاملان حمله تروریستی در ساختمان کروکوس سیتی در مسکو، به اسلحه کلاشینکف مسلح بودند

ادامه مطلب ...