گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

توماس جفرسن: اگر دولتها از مردم بترسند دمکراسی است و اگر مردم از دولتها بترسند دیکتاتوری است.
گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

توماس جفرسن: اگر دولتها از مردم بترسند دمکراسی است و اگر مردم از دولتها بترسند دیکتاتوری است.

اتحادیه اروپا مجوز بمباران بیمارستان های غزه توسط اسرائیل را صادر کرد!

دوشنبه‏، 13‏ نوامبر‏ 2023

 

رادیو فردا (بلندگوی سازمان سیا)

 

۲۷ کشور اروپایی روز دوشنبه به‌اتفاق آراء، گروه افراطی! حماس را به‌دلیل آنچه استفاده از بیمارستان‌ها و افراد غیرنظامی به عنوان «سپر انسانی» در جنگ با اسرائیل خواندند، محکوم کردند و در عین حال خواستار ایجاد مسیر دریایی برای کمک‌رسانی به مردم نوار غزه شدند.

(آفرین به اروپایی های انسان دوست! که خواهان آتش بس نیستند و فقط از اسرائیل می خواهند که «حداکثر خویشتنداری را در آتش گشودن» و کشتن مردم غزه را رعایت کند! و با دقت بیشتری مردم را بکشد! و چون به گفته اروپایی ها حماس بیمارستان ها را سپر قرار داده است یعنی افراد حماس در بیمارستان ها هستند و بنابراین اسرائیل حق دارد که این سپر حماس (بیمارستان ها) را بمباران و نابود کند! تا بتواند حماس را نابود کند!)

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت: این اتحادیه همزمان خواستار آن شده که اسرائیل به منظور جلوگیری از تلفات انسانی، «حداکثر خویشتنداری را در آتش گشودن» رعایت کند.

در پایان دیدار وزیران خارجه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، آقای بورل با اشاره به تفاوت دیدگاه این کشورها در رأی‌گیری جلسه شورای امنیت سازمان ملل در روز ۲۸ اکتبر، بیانیه واحدی را به نشانه توافق و اتحاد این کشورها صادر کرد.

در بیانیه مشترک کشورهای اروپایی از گروه حماس خواسته شده است که همه گروگان‌ها «فوری و بی‌قیدوشرط» آزاد شوند.(و گروگان های فلسطینی اسیر در اسرائیل اعدام شوند؟ اتحادیه اروپا فقط برای اسرائیلی ها خوش رقصی می کند! و خواستار آزادی اسیران فلسطینی نیست!)

۲۷ کشور اروپایی همچنین خواهان «وقفه‌های فوری در نبرد و راه‌اندازی مسیرهای بشردوستانه»، از جمله افزایش ظرفیت خروج از مرز با مصر، شده‌اند.

کشورهای اروپایی همچنین خواسته‌اند «یک مسیر دریایی» باز شود تا کمک‌های بشردوستانه به شکل امن به مردم نوار غزه برسد.

نکته دیگر درباره این بیانیه آن است که کشورهای اروپایی بر سر «درخواست آتش‌بس» به توافق نرسیده‌اند.

آلمان یکی از کشورهای عمده اروپایی است که با آتش‌بس در جریان جنگ غزه مخالف است و وزیر خارجه این کشور گفت مشخص نیست آتش‌بس در شرایط فعلی چگونه امنیت اسرائیل را تضمین می‌کند و برای بیش از ۲۰۰ گروگان در بند گروه حماس چه اتفاقی رخ خواهد داد، آن هم در حالی که مذاکره درباره آزادی این گروگان‌ها محتمل به نظر نمی‌رسد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد