گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

توماس جفرسن: اگر دولتها از مردم بترسند دمکراسی است و اگر مردم از دولتها بترسند دیکتاتوری است.
گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

توماس جفرسن: اگر دولتها از مردم بترسند دمکراسی است و اگر مردم از دولتها بترسند دیکتاتوری است.

لهستان، اسلواکی و مجارستان واردات غلات اوکراینی را ممنوع کردند!

مقدمه: در حالی که دولت و مردم اوکرائین مثل ترکیه در آرزوی خام عضویت در اتحادیه اروپا بسر می برند و در این راه کشور خود را در جنگ با روسیه نابود کردند اما کشورهای اتحادیه اروپا از ورود محصولات غذایی اوکرائینی که در کشورهای اروپایی به آنها نیاز است جلوگیری می کنند تا از بازار داخلی خود و کاهش قیمت ها جلوگیری کنند!

به گزارش اسپوتنیک، علیرغم تصمیم کمیسیون اروپا، لهستان، اسلواکی و مجارستان واردات غلات اوکراینی را از نیمه شب ممنوع می کنند.

همانطور که ایستوان ناگی، وزیر کشاورزی مجارستان اشاره کرد، بوداپست واردات 24 کالا از اوکراین را ممنوع خواهد کرد. لیست محصولات در روزنامه دولت منتشر شد. علاوه بر غلات، گوشت گاو، گوشت خوک، بره، گوشت بز، مرغ، تخم مرغ، سبزیجات، عسل، تخمه آفتابگردان و شراب در این لسیت بود. این فرمان در ساعت 23:00 روز 15 سپتامبر لازم الاجرا می شود و ویکتور اوربان نخست وزیر آن را امضا کرد.

نخست وزیر لهستان ماتئوش موراویتسکی به نوبه خود، تصمیم اتحادیه اروپا را "برای کشاورزان لهستانی را مضر خواند. به گفته وی، ورشو در این مورد به برلین و بروکسل گوش نخواهد داد.

همانطور که شبکه تلویزیونی اسلواکی به نقل از وزارت کشاورزی جمهوری گزارش داد، موقعیت براتیسلاوا را توضیح داد، در غیر این صورت بازار اسلواکی با غلات ارزان اوکراینی پر می شود که می تواند خسارت مالی زیادی به کشاورزان محلی وارد کند.

روز جمعه، کمیسیون اروپا تصمیم گرفت محدودیت های واردات چهار نوع محصولات کشاورزی اوکراین را به چندین کشور مرزی اتحادیه اروپا تمدید نکند، اما این کشور را موظف کرد اقدامات کنترل صادرات را اعمال کند. کیف باید در 18 سپتامبر یک برنامه اقدام را به اتحادیه اروپا و کشورهای همسایه ارائه دهد. کمیسیون اروپا و اوکراین وضعیت را زیر نظر خواهند داشت. تا زمانی که کیف اقدامات خود را به طور مؤثر اعمال کند، هیچ برنامه ای برای اعمال محدودیت های جدید وجود ندارد.

 

اعمال ممنوعیت واردات غلات اوکراینی توسط لهستان بر خلاف تصمیم کمیسیون اروپا

21:23

ممنوعیت واردات غلات اوکراینی

در پایان ماه مارس سال جاری، پنج کشور اتحادیه اروپا هم مرز با اوکراین (بلغارستان، مجارستان، لهستان، رومانی و اسلواکی) با درخواست مداخله در بحران ناشی از هجوم به اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، درخواست کردند. غلات از اوکراین اتحادیه اروپا اقدامات محدود کننده موقتی را با هدف از بین بردن مشکلات لجستیکی مرتبط با این محصولات در کشورهای مرزی اتحادیه اتخاذ کرده است. آنها در 2 مه لازم الاجرا شدند و در ژوئن تا 15 سپتامبر تمدید شدند.

این محدودیت ها به این معنی است که گندم، ذرت، دانه های کلزا و آفتابگردان با منشاء اوکراینی می توانند برای گردش آزاد در تمام کشورهای اتحادیه اروپا، به جز پنج کشور مرزی، ادامه پیدا کنند. به موازات آن، این کشورها متعهد شدند که اقدامات یکجانبه خود را علیه محصولات کشاورزی عرضه شده توسط کی یف لغو کنند.

کمیسیون اروپا بارها تاکید کرده است که اقدامات محدودکننده موقتی هستند و به محض رفع مشکلات لجستیکی لغو خواهند شد.

شنبه‏، 16‏ سپتامبر‏ 2023

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد