گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

توماس جفرسن: اگر دولتها از مردم بترسند دمکراسی است و اگر مردم از دولتها بترسند دیکتاتوری است.
گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

توماس جفرسن: اگر دولتها از مردم بترسند دمکراسی است و اگر مردم از دولتها بترسند دیکتاتوری است.

آیا مسئولان در جمهوری اسلامی،اشتباه نمی کنند؛دروغ نمی گویند؟

Picture


این مطلب در سایت "بازتاب" منتشر شده است و انتشار مجدد آن لزومآ به معنای تآیید آن سایت نیست بلکه از انجا که این مطلب حای نکات درستی است بازانتشار آن برای تآکید این مطلب است تا خوانندگان با ماهیت رهبران حکومت الله از زبان خودشان آشنا بشوند. البته همانطور که خوانندگان نیز پیشنهاد داده اند بهتر بود که تیتر آن این باشد: آیا در جمهوری اسلامی کسی کار درست انجام می دهد یا کسی راست می گوید ؟

در طول چند دهه گذشته،چند بار شنیده اید که یکی از مسئولان جمهوری اسلامی خود به زبان خود بگویند که اشتباه کرده اند؟ چند بار شنیده اید که بدون اما و اگر، مسئولیت یک ناکامی را بر عهده گرفته باشند؟چه زمانی شنیده اید که به خاطر در پیش گرفتن سیاستی، خود را ملامت کرده یا از سایرین عذر خواهی کرده باشند؟


تاریخ انتشار:۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹24 October 2017

در طول چند دهه گذشته،چند بار شنیده اید که یکی از مسئولان در جمهوری اسلامی، خود به زبان خود،بگویند که اشتباه کرده اند؟ چند بار شنیده اید که بدون اما و اگر، مسئولیت یک ناکامی را بر عهده گرفته باشند؟چه زمانی شنیده اید که به خاطر در پیش گرفتن سیاستی، خود را ملامت کرده یا از سایرین عذر خواهی کرده باشند؟

مثلا آیا شنیده اید که یک رئیس جمهور بیاید و بگوید در مساله یارانه نقدی من،اشتباه فکر می کردم و اشتباه اجرایش کردم؟ یا رئیس جمهور دیگری بگوید مثلا در مورد طرح تحول سلامت و هزینه های آن،اشتباه کرده است یا نظرش در مورد امریکا اشتباه بوده است؟آیا رئیس مجلسی تا کنون داشته ایم که بگوید مجلس تحت مدیریت او،در نظارت کوتاهی کرده است؟تا کنون بابت تصمیماتی که مجلسیان اخذ کرده اند و کشور را دچار اشکالات عمده کرده اند، فردی  عذر خواهی کرده است؟آیا تا کنون پذیرفته ایم که حکمی اشتباه داده ایم یا فردی بی گناه را مجازات کرده ایم؟آیا مدیری تاثیر گذار را پیدا می کنید که بگوید در دوران مدیریتش،سرمایه گذاری مثلا بر روی صنعت خودروسازی اشتباه بوده است؟ یا بگوید چرا خودروسازی کشور، جایگاهی برای توصیه مقامات برای دوستان و آشنایان بوده است؟آیا جز این است که مقامات در ایران تا زمانی که بر مسند قدرت هستند،یکه تاز جلو می روندو اشتباهاشان صرفا پس از اینکه مدیر جدید می آید مشخص می شود، زمانی که بسیار برای اصلاح آن اشتباه دیر شده و مدیر جدید یا همان مسیر اشتباه را ادامه می دهد یا مسیری را از نو شروع می کند که هزینه آن، سالهایی است که بر این کشور رفته است؟ 

در کشور ما بین مقامات کشور ،چندین راه در مواجهه با اشتباهات و خطاهایشان وجود دارد که از همه این راه ها استفاده می کنند،به جز راه درست و منطقی که همانا پذیرش اشتباه و خطا و هزینه هایی است که بر کشور از ناحیه آنان ایجاد شده است.

 اولین کاری که مقامات ایرانی انجام می دهند،انکار خطا و اشتباهات در زمان مدیریت شان بر کشور است؛تقریبا وزیر،وکیل یا مدیری را پیدا نمی کنید که خطا و اشتباهات در اتخاذ سیاستی یا اجرای آن را پذیرفته باشد و از بابت انجام آن متاسف باشد؛یک مسئول ایرانی در اولین قدم،اشتباهات و خطاهای خود را با هر ترفندی انکار می کند!

ادامه مطلب

نظرات 1 + ارسال نظر
کوروش سه‌شنبه 16 آبان‌ماه سال 1396 ساعت 11:17 ق.ظ http://www.siwa.ir/

با عرض سلام و احترام خدمت مدیر محترم انتقادات

ما وبلاگ شما را در بخش آرشیو لینک سیوا ثبت کردیم، خوشحال میشیم شما هم آدرس سایت ما رو با عنوان طراحی سایت لینک کنید. براتون آرزوی موفقیت و پیروزی میکنم

سپاس فراوان از مدیر انتقادات

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد