آنارکو سوسیالیسم، لیبرتارین سوسیالیسم است و مارکسیسم یک بت پرستی سیاسی است!

آنارکو سوسیالیسم، لیبرتارین سوسیالیسم است و مارکسیسم یک بت پرستی سیاسی است!

توماس جفرسن سومین رئیس جمهور آمریکا: اگر دولتها از مردم بترسند دمکراسی است و اگر مردم از دولتها بترسند دیکتاتوری است.
آنارکو سوسیالیسم، لیبرتارین سوسیالیسم است و مارکسیسم یک بت پرستی سیاسی است!

آنارکو سوسیالیسم، لیبرتارین سوسیالیسم است و مارکسیسم یک بت پرستی سیاسی است!

توماس جفرسن سومین رئیس جمهور آمریکا: اگر دولتها از مردم بترسند دمکراسی است و اگر مردم از دولتها بترسند دیکتاتوری است.

سرنوشت مجاهدین خرق در نوکری صدام و آمریکا در انتظار کومله و دمکرات

خبرگزاری تسنیم از تحویل بهزاد خسروی به دستگاه امنیتی ایران خبر داد.

۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 

یک منبع آگاه جزئیات و چگونگی عقب‌نشینی کومله ایها از نزدیکی مرز ایران را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، دولت عراق به ‌منظور اجرای بخش دیگری از توافقنامه امنیتی تهران و بغداد و در آستانه سفر رئیس‌جمهور ایران به عراق، برخی گروهک‌ها را مجبور به تخلیه مقرهای فعلی و عقب‌نشینی از نزدیکی مرز به عمق اقلیم شمال عراق کرده است.

مقدمه:" گروههای کردی مانند بقیه گروههای سیاسی ایرانی از نظر ماهیتی اگر بدتر از جمهوری اسلامی نباشند مطمئنأ بهتر نیز نیستند و این را تجربه و شناخت از نزدیک به من اثبات می کند. همه می دانند که این گروههای تجزیه طلب ارتجاعی کردی و غیر کردی مانند مجاهدین و فدائیها و حزب باد، قدرت طلب و باهم دشمن هستند و نه تنها قادر به تحمل همدیگر نیستند بلکه همدیگر را نیز می کشند. دیکتاتوری و تسلط قبیله فاسد بارزانی بر کردستان عراق نمونه چیزی است که در انتظار اکراد ایران، ترکیه و سوریه نیز می باشد! کردهای عراق و سوریه در آغوش آمریکا هستند و کومله و دمکرات نیز چاره دیگری ندارند مگر اینکه روابط مخفی خود با آمریکا را علنی کنند. چندی پیش در مطلبی خواندم که کردهای عراق از وجود کردهای ایرانی در آنجا ناراضی هستند و قبیله مسعود و مریم در ایران نیز از نوکری آمریکا و صدام خیری نبرد. در ادامه به نقل از ویکیپدیا مختصری در مورد تاریخچه گروهک کردی کومله نقل می کنم البته این فقط یک نقل قول است و به معنی موافقت با محتوای آن نیست":

کومله سازمان کردستان حزب کمونیست ایران (به کردیکۆمه‌ڵه ڕێکخراوی کوردستانی حیزبی کۆمۆنیستی ئێران) یک سازمان سیاسی و مسلح در کردستان ایران است که با مشی سیاسی کمونیستی و چپ رادیکال فعالیت می‌کند.

این گروه در گذشته سازمان انقلابی زحمتکشان کردستان ایران نام داشت و تا قبل از مشارکت در تأسیس حزب کمونیست ایران از ایدئولوژی مائوئیستی تبعیت می‌کرد؛[۱][۲][۳][۴] اما در سال ۱۳۶۲ ضمن پذیرش برخی تغییرات ایدئولوژیک و نزدیک شدن به آرای اتحاد مبارزان کمونیست، در اتحاد با این گروه و چند گروه دیگر در تأسیس حزب کمونیست ایران ایفای نقش کرد و با پذیرفتن نقش سازمان منطقه‌ای این حزب در کردستان ایران، نام خود را به کومله سازمان کردستان حزب کمونیست ایران تغییر داد و از آن زمان تاکنون با همین نام فعالیت می‌کند.[۵]

"کومله سازمان کردستان حزب کمونیست ایران همزمان با انقلاب بهمن ۱۳۵۷، به همراه دیگر احزاب و سازمان‌ها در کردستان ایران دست به فعالیت‌های مسلحانه زد.[۶] با این حال از سال ۱۳۶۳ به مدت چهار سال کومله با حزب دموکرات کردستان ایران وارد یک جنگ مسلحانه شد که موجب تلفات و تغییراتی در این حزب شد.[۷] در ادامه جنگ ایران و عراق، این گروه در داخل خاک عراق مستقر شدند و مورد حمایت صدام حسین و حکومت حزب بعث قرار گرفتند. صدام پول، پشتیبانی لجستیکی و تسلیحات در اختیار این حزب قرار می‌داد.[۸] پس از سال ۱۹۹۱، آنها پناهگاه‌های امن‌تری را در منطقه خودمختار کردستان بالفعل یافتند.[۹]

تاکنون چندین انشعاب در درون کومله سازمان کردستان حزب کمونیست ایران اتفاق افتاده و احزاب دیگری ایجاد شده‌اند که با نام کومله فعالیت می‌کنند. همچنین از زمان برگزاری کنگرهٔ هجدهم کومه‌له سازمان کردستان حزب کمونیست ایران طی روزهای ۲۳ تا ۲۶ دی ۱۴۰۰، انشعاب دیگری نیز در درون این حزب به وقوع پیوسته است که به دنبال آن دو حزب با نام مشابه «کومله، سازمان کردستان حزب کمونیست ایران» و و دو حزب با نام «حزب کمونیست ایران» فعالیت می‌کنند.[۱۰] دبیرکلی یکی از این دو کومله را ابراهیم علیزاده[۱۱] و دبیرکلی دیگری را حسن شمسی بر عهده دارد."

گروهک کومله دو روز پیش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در راستای اجرای مفاد توافقنامه امنیتی بین ایران و عراق مقرهای خود در زرگویز را تخلیه کرده و کلیه نیروهای خود را به منطقه سوراش در جوار شهر دوکان و 40کیلومتری شمال منطقه قبلی انتقال داده است.

بر اساس توافقنامه امنیتی که دو سال پیش بین ایران و عراق منعقد شده است کلیه گروهک‌های کردی و تجزیه‌طلب می‌بایست تمامی مقرهای خود در مجاورت مرزهای ایران را تخلیه کنند و خلع‌سلاح شوند.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم با تأیید خبر عقب‌نشینی گروهک ها از نزدیکی مرز ایران، گفت: این اقدام به‌خواست دولت جمهوری‌ اسلامی ایران و با همکاری دولت مرکزی عراق انجام شده است و همه دستگاههای امنیتی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران اعم از شورای‌عالی امنیت ملی، سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات و وزارت خارجه در آن دخیل بودند.

وی گفت: مردم کرد(!؟) منطقه (ایران و عراق) متقاضی خلع‌سلاح و تخلیه پایگاه‌ها بودند چرا که گروه‌های کردی از این پایگاه‌ها برای باج‌گیری، ترور و گرفتن سرباز از میان کودکان و نوجوانان (کودک‌سرباز) علیه مردم استفاده می‌کردند.

این منبع آگاه تصریح کرد: این پایگاه‌ها، محل طراحی علیه ایران و همکاری با توطئه‌های رژیم صهیونیستی علیه کشورمان بوده است و ایران برای تأمین امنیت پایدار، موضوع تخلیه‌ پایگاه‌های تروریست‌ها را پیگیری و عملی کرد.

وی گفت: هم‌اکنون گروه‌های کردی مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران، همه مقرهای جدار مرز را تخلیه کرده‌ و به عمق کردستان رفته‌اند و با تدابیر صورت‌گرفته، در عمق کردستان هم خلع‌سلاح شده‌‌اند.

وی گفت: استقلال گروه‌ کومله از آنها سلب و مقرر شده است که آنها تحت نظارت کامل دولت عراق در پایگاه باشند.

در راستای اجرای بخشی از این توافقنامه برخی گروهک‌ها مانند حزب دموکرات قبلاً مقرهای خود را تخلیه کرده بودند. از چند روز پیش و در آستانه سفر رئیس جمهور ایران به عراق، مقامات عراقی در راستای نشان‌دادن حسن‌نیت خود و همچنین در راستای اجرای بخش دیگری از این توافقنامه سایر گروهک‌ها مانند کومله را نیز مجبور به عقب‌نشینی و تخلیه مقرهای فعلی خود و انتقال به اردوگاه‌ها کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، توافقنامه امنیتی میان تهران و بغداد برای خلع‌سلاح و پایان دادن به حضور گروهک‌ها در اقلیم کردستان عراق پس از آن منعقد شد که در  پاییز سال 1401 نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان عملیات‌های ربیع 1 و 2 مقرهای گروهک‌های تجزیه‌طلب مستقر در اقلیم کردستان عراق را مورد حملات گسترده موشکی و پهپادی قرار داد.

این عملیات‌ها پس از آن اجرا شد که علاوه بر شرارتها و اقدامات تروریستی این گروهک‌ها در سالیان گذشته، در جریان اغتشاشات سال 1401 نیز این گروهک‌ها قصد ورود به خاک ایران و اجرای عملیات در برخی شهرهای مرزی ایران را داشتند.

بی بی سی فارسی:

حکومت اقلیم کردستان عراق اعضای حزب کومله کردستان ایران را به منطقه‌ دیگری جابه‌جا کرد!

بهزاد خسروی عضو حزب دموکرات کردستان توسط اتحادیه میهنی به مقامات تهران «تحویل» داده شده است:

به گزارش تسنیم، شورای امنیت اقلیم کردستان عراق اعلام کرد «بهزاد خسروی» عضو حزب دموکرات کردستان، توسط اتحادیه میهنی تحویل جمهوری اسلامی ایران داده شده است.

رسانه‌های دولتی ایران می‌گویند بهزاد خسروی عضو حزب دموکرات کردستان به مقامات تهران «تحویل» داده شده است. ویدیویی از آقای خسروی منتشر شده که در آن می‌گوید با تصمیم خودش به ایران بازگشته است. مسئولان حزب دمکرات کردستان این را رد می‌کنند.

مولود سواره عضو رهبری حزب دموکرات کردستان به بی‌بی‌سی فارسی گفت: «صحت این ویدیو مورد تردید است و جمهوری اسلامی بارها فعالان سیاسی را زیر فشار مجبور به اعتراف علیه خود کرده است.»

شورای امنیت اقلیم کردستان عراق در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که اتحادیه میهنی، آقای خسروی را به جمهوری‌ اسلامی تحویل داده است.

نیروهای نهاد امنیتی اقیلم کردستان (آسایش) در سلیمانیه پیشتر به شبکه خبری کردی روداو گفته بودند که روز جمعه یک کرد را که «اعتبار ویزایش در اقلیم کردستان منقضی» شده بود، «داوطلبانه» به ایران بازگرداندند. (مگر کردستان سرزمین همه کردها نیست؟ پس ویزا دیگه چه معنی دارد؟!)